امام جمعه یزد گفت: مسئولان استان و کشور باید نسبت به تأمین مایحتاج مردم به خصوص در ماه مبارک رمضان توجه ویژه داشته باشند و همه نیازهای مردم در دسترس باشد.
کد خبر: ۹۵۸۴۷۰۰
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با اشاره به مشارکت خوب یزدی‌ها در انتخابات گفت: ملت ایران با وجود هجمه‌ها، توطئه‌ها، منفی‌بافی‌ها، دروغ‌سرایی‌ها و برنامه‌ها و تبلیغات دشمن پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و امر خداوند را اطلاعات کردند چرا که حفظ و تقویت نظام از اوجب واجبات است.

وی ادامه داد: یک رأی دادن بله گفتن به اسلام است و رأی ندادن از روی عمد نه گفتن به اسلام است، ما حکومتی جز اسلام و حاکمیتی غیر از حاکمیت الله نداریم و همه این حرکت‌ها و اقدامات و تلاش‌هایی که در این نظام اسلامی برای مردم و دین اسلام صورت می‌گیرد در مسیر الله و برای خدا است.

امام جمعه یزد گفت: برخی در این انتخابات کم لطفی کرده‌اند و با نگاه حزبی و سیاسی که داشتند خسارت دیدند و سعادت مشارکت در انتخابات و کسب این ثواب ا از دست دادند البته باید در این زمینه جهاد تبیین و تبیین واقعی صورت می‌گرفت که شاید ما در این زمینه درست عمل نکردیم در عین حال مشارکت در انتخابات یک وظیفه دینی و اعتقادی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به نامزد‌هایی که در انتخابات با عنوان رقیب فعالیت داشتند و نتوانستند رأی لازم را کسب کنند، گفت: همه در این انتخابات برای خدا کار کردند و بر حسب تکلیف خود عمل کردند چه آن‌ها که به عنوان نماینده انتخاب شدند و چه آن‌هایی که رأی نیاوردند اکنون باید همه با هم با رفاقت و همدلی تلاش کنند و اسلام را یاری کنند نباید کدورتی بین آن‌ها باشد باید در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن ایستاد و در کنار هم برای این انقلاب و نظام اسلامی کار کرد.

ناصری ادامه داد: نماینده‌های منتخب مردم نیز در مجلس باید به وظیفه و مسئولیت‌هایی که بر عهده آن‌ها گذاشته شده است عمل کنند، اندیشه‌ورزی کنند، مشورت کنند، قانون‌های خوب دنیا را مطالعه کنند برای تصویب قانون‌های درست فعالیت کنند و از مجادله و جناح بازی‌ها و... در مجلس بپرهیزند چرا که هر گونه اختلاف و مجادله موجب خوشحالی دشمن است.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن با ایام نوروز گفت: یزد محیطی فرهنگی و مذهبی است و با توجه به حضور گردشگران به ویژه گردشگران خارجی باید مراقبت کرد و مسئولان فرهنگی، سیاسی و نظامی امنیتی و گردشگری برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند تا روزه‌خواری در ملأعام انجام نشود و حرمت رمضان حفظ شود علاوه بر آن حفظ حجاب و پوشش اسلامی به خصوص در اماکن و بافت تاریخی با توجه به دارالعباده بودن یزد و سبقه فرهنگی و دینی آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد عنوان کرد: نباید به خاطر مادیات دین و دنیای خود را از دست بدهیم باید گردشگران را هدایت کنیم، اطلاع‌رسانی کافی برای آن‌ها انجام گیرد و آن‌ها را نسبت به دین اسلام، قرآن، ماه مبارک رمضان و آنچه که در نزد مردم دارالعباده اهمیت دارد آگاهی دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رونق و آبادانی مساجد به ویژه در ماه رمضان گفت: مسئولان و هیأت امنای مساجد نسبت به تمیزی مساجد دقت نظر داشتم باشند، باید مساجد را رونق ببخشیم و مساجد را هم از نظر فرهنگی و هم از نظر عمرانی مراقبت کنیم، برای برپایی جلسات تلاوت قران، حفظ قرآن و ... در مساجد برنامه‌ریزی داشته باشیم و مسجد را از هر نظر برای میزبانی از کوچک تا بزرگ و از کودک تا بزرگسال آماده کنیم.

ناصری تصریح کرد: مسئولان استان و کشور نیز باید مایحتاج مردم به خصوص در ماه مبارک رمضان را به اندازه کافی و مورد نیاز تأمین کنند، همه نیاز‌های مردم در دسترس باشد و شاهد گران‌فروشی نباشیم و اصناف و بازاریان نیز به این موارد توجه کنند و از طرفی دیگر از اسراف نیز بپرهیزیم.

ارسال نظرات