مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: در پویش کاشت یک میلیارد درخت، 1000 اصله نهال در شهرک صنعتی خاش غرس شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۹۹۸
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا راشکی اظهار داشت: عملیات غرس این 1000 اصله نهال با حضور فرماندار و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خاش در شهرک صنعتی خاش انجام شد.

وی گفت:این نهال ها از انواع درختان مثمر و غیر مثمر متناسب با اقلیم منطقه و مقاوم به تنش های آبی با اعتبار یک میلیارد ریال خریداری شده است.

وی افزود: هر ساله به مناسبت روز درخت کاری و افزایش مساحت فضای سبز فرایند خرید، توزیع و غرس انواع نهال های مثمر و غیر مثمر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان انجام می شود.

راشکی گفت:عملیات کاشت نهال درسطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تا اوایل فروردین سال 1403 ادامه دارد.

وی یاد آور شد: فضای سبز احداث شده تاکنون320 هکتار و با اجرای 429کیلومتر آبیاری قطره ای در گستره شهرک ها و نواحی صنعتی استان است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: تاکنون 14 هکتار مساحت بوستان صنعتی ایجاد و تعداد 330هزار اصله درختان و درختچه های دائمی کاشته شده است.

راشکی گفت: علاوه بر این تاکنون در سطح 29 هکتار از زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی استان گل کاری و چمن کاری انجام شده است.
وی گفت: روش های آبیاری فضای سبز در گستره شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان با استفاده از روش های نوین آبیاری،احداث منابع ذخیره آب، کاشت ارقام مقاوم و کم آب بر و آبیاری در زمان های مناسب از جمله اقدامات شرکت شهرک های صنعتی استان به شمار می رود.

ارسال نظرات