مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۶۴ امامزاده و بقعه استان مرکزی میزبان طرح «ضیافت الهی و آرامش بهاری» خواهند بود.
کد خبر: ۹۵۸۵۰۳۹
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص برنامه‌های اجرایی این اداره کل در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز گفت: امسال باتوجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان ۸۵۰۹ برنامه در قالب ۱۹ عنوان مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه ۴۶ بقعه استان مراسم تحویل سال نو را برگزار خواهند کرد، گفت: فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در تمامی بقاع مجری طرح «آرامش بهاری» اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به برنامه‌های تدارک دیده شده در راستای ماه مبارک رمضان نیز اشاره و تصریح کرد: برپایی خیمه معرفت در تمام بقاع شاخص، سخنرانی مذهبی در ۳۰ بقعه، عرضه محصولات فرهنگی در ۶ بقعه، برگزاری مسابقات فرهنگی در ۱۱ بقعه، برگزاری چهار نمایشگاه با محوریت ماه مبارک رمضان، پاسخگویی به سؤالات شرعی در ۳۳ بقعه، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در ۱۱ بقعه شاخص استان مرکزی،آموزش احکام نماز و... از برنامه‌های این اداره کل در طرح ضیافت الهی است.

حجت‌الاسلام واحدی به اجرای طرح‌های قرآنی نیز اشاره کرد و گفت: طرح‌های قرآنی «من قرآن را دوست دارم» و «زندگی با آیه‌ها» در ایام برگزاری طرح‌های آرامش بهاری و ضیافت الهی با همکاری ادارت کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی و نهادهای مردمی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن با حضور اساتید برتر رشته تفسیر در ۲۴ بقعه، برپایی ۳۲ محفل انس با قرآن، برگزاری ۴۳ جلسه ترتیل‌خوانی در بقاع شاخص استان و پخش از شبکه استانی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ اطعام و برپایی سفره‌های افطاری ساده در ۴۸ بقعه از عواید موقوفات و مشارکت خیرین، برگزاری ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» همزمان با دهم ماه رمضان، برگزاری جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و برپایی کاروان‌های شادی و جشن و سرور و اجرای برنامه مولودی با عنوان «نسیم کرامت» در بقاع شاخص مجری طرح تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام واحدی از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ۲۲ بقعه خبر داد و گفت: اقامه نماز عید فطر در ۴۳ بقعه از مهمترین برنامه‌های بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت معنوی در استان مرکزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات