یادواره شهید شاخص رسانه ملی و مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالروز شهادت سردار شهید «مهدی فرودی» نویسنده و تهیه کننده رادیو در محل صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۹۳
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، رییس مرکز بسیج صدا و سیما روز دوشنبه در این محفل شهدایی گفت: با مطالعه زندگی بزرگوارانی همچون شهید فرودی به سستی و کاهلی زندگی خودمان پی می بریم، اکنون فضایی که در آن زندگی می‌کنیم، آب و هوایی است که این شهدای والا مقام برای ما فراهم کردند.

جواد رمضان نژاد با بیان اینکه پرداختن به شخصیت والای این شهید بزرگوار تاکنون آن چنان که باید بیان نشده است، افزود: باید سیر زندگی پر فراز و نشیب شهید فرودی برای مردم بویژه در روزگار کنونی بازگو شود.

وی ادامه داد: شهید فرودی همچون شهید آوینی در زمان خود تاثیر گذار بود، امروز پرداختن به شهدایی که تولید محتوا در رسانه ملی و کشور می‌کردند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس مرکز بسیج صدا و سیما بیان کرد: شهید فرودی از افرادی بود که مبدع جنبش زنان مسلمان بود که در سالروز کشف حجاب و در تاریخ ۱۷ دی ماه سال ۱۳۵۶ تظاهرات بزرگی را پایه گذاری کرد.

رمضان نژاد افزود: همچنین وی به حوزه بین الملل انقلاب اسلامی نیز توجه بسیاری داشت و برای نهضت جهان اسلامی، تولید محتوی مناسب با توجه به مقتضیات آن زمانه انجام می‌داد.

سردار شهید «مهدی فرودی» در سال ۱۳۳۴ در فردوس خراسان در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و خانواده اش به مشهد مهاجرت کرد. وی در دوران کودکی پدرش را از دست داد و با سرپرستی مادرش در یک فضای اعتقادی و دینی، بزرگ شد.

او در دوران انقلاب اسلامی از مریدان امام خمینی (ره) بود که بارها از سوی ساواک تعقیب و زندانی شد.

وی در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی مشغول به کار بود و از وی آثار زیبایی همچون آلبوم‌ های بزرگ از تصاویر شهدا، اشعار زیبا و خاطرات جبهه و کتابخانه ای با پنج هزار جلد کتاب برجا مانده است. این شهید بزرگوار در اوایل انقلاب اسلامی مدتی به عنوان پاسدار در سپاه مشغول شد و سپس به صدا و سیمای مرکز خراسان پیوست و به عنوان تهیه کننده فعالیت کرد.

وی در زمان جنگ تحمیلی چندین بار به جبهه‌ ها شتافت و سرانجام در تاریخ چهارم دی ماه ۱۳۶۵ در کربلای ۴، منطقه شلمچه به فیض شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها