فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب مشهد، گفت: این پروژه با هدف آبادانی و خدمت به مردم مشهد و با استفاده از دانش فنی و خلاقیت متخصصان ایرانی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۹۶
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سردار عبدالرضا عابد امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط انتقال پساب و احداث مخزن 500 هزار متر مکعبی ذخیره پساب در مشهد با اشاره به ضرورت خدمت به مردم و آبادانی کشور، اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز این مراسم برگزار شدف چرا که مردم مستحق این خدمات هستند و باید در فکر آبادانی و خدمت به مردم باشیم.

وی با بیان اینکه باید پروژه‌ها در فرصت کم و زمان محدود اجرا شود تا مردم رضایت داشته باشند، بیان کرد: هلدینگ نیرو در سال 69 و 70 آغاز به‌کار کرد و امروز 62 سد احداث کرده و 50 درصد ذخایر آب توسط همین هلدینگ ایجاد شده است.

عابد با اشاره به افتخار قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در خدمت به مردم، گفت: امروز عملیات اجرایی خط پساب به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) سپرده شد و افتخار این را داریم که نوکر مردم باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت انجام پروژه‌های زیرساختی در مشهد، تصریح کرد: در مشهد، شهر امام رضا (ع) باید نسبت به پروژه‌های زیرساختی اقدام شود و اگر امروز ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، خدمت بزرگی است تا مردم احساس کنند کشور و شهرشان آباد شده و به جایی رسیده که دیگر کشورها حسرت می‌خورند.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف، افزود: ایران اسلامی به سمت پیشرفت حرکت می‌کند؛ قبلا طراحی و مهندسی را دیگران انجام می‌دادند، اما امروز این قراردادها و اقدامات برای ما سهل است و خلاقیت و دانش فنی بالا، سبب کاهش زمان، کیفیت بیشتر و افزایش طول عمر پروژه‌ها شده است.

عابد در پایان با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌ها استفاده می‌کند، بیان کرد: بسیاری تصور می‌کنند که قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تنها است، اما قرارگاه دارای پنج هزار پیمانکار بخش خصوصی و 150 هزار نیروی مستقیم است، امیدواریم اتفاقات خوبی در خراسان رضوی و شهر مشهد رخ دهد و شاهد رضایت مردم باشیم.

قرارگاه ‌خاتم‌الانبیاء‌ مشکل پساب مشهد را برطرف می‌کند

آغاز اجرای عملیات خط پساب با هدف آبادانی و خدمت به مردم مشهد/قرارگاه ‌خاتم‌الانبیاء‌ مشکل پساب مشهد را برطرف می‌کند

 استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب مشهد که با حضور سردار خواجه‌آبادی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد،اظهارداشت: از اینکه شما در مشهد به استان مشغول سازندگی هستید، اجرای پروژه ما فال نیک می‌گیریم. هم جهت حکمت موضوع و هم خصوصیاتی که قرارگاه در اجرای پروژه‌ها دارند، ان‌شاءالله که وسعت می‌گیرد این پروژه‌ها و احداثاتی که شما دارید.

یعقوبعلی نظری با اشاره به اهمیت حل مشکل فاضلاب مشهد، گفت: ما بنا داریم که به فضل الهی با همت دوستان ما در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، موضوع فاضلاب مشهد تا یکی دو سال دیگر، حداکثر تا یک سال و خورده‌ای دیگر، ان‌شاءالله ما موضوع پساب مشهد را به طور کامل حل کنیم و تصفیه شود.

نظری ادامه داد: هم برای کشاورزی ان‌شاءالله با همان ملاحظات بهداشتی جایگزین شود و به صورت اصطلاح برگشتی بتوانیم آب آشامیدنی ناشی از چاه‌های کشاورزی را وارد شبکه کنیم.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به اهمیت استفاده از پساب تصفیه‌شده در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: حداکثر استفاده از این تصفیه پساب را در بخش صنعت داشته باشیم که فوق‌العاده برای مدیریت آب مشهد با توجه به اهمیت آن، حائز اهمیت است.

وی در پایان از شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برای همکاری در اجرای این پروژه تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که این اراده‌ها و همت‌ها در انجام پروژه‌ها ادامه داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها