خبرهای داغ:
تبریز- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از کاهش ۱۹ درصدی تعداد فوتی های گازگرفتگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۸۲۰
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر مهرداد ستاره در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در ۱۱ ماهه گذشته ۴۴ نفر از هم استانی ها در اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۳۰ نفر مرد هستند و سال گذشته آمار فوتی های ناشی از گازگرفتگی ۵۴ مورد بوده است.

وی افزود: از نظر فراوانی نیز فوتی های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۱  رتبه چهارم کشور و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه هشتم را دارد.

دکتر ستاره آمار مراجعان منازعات به پزشکی قانونی را نیز  برابر با ۳۶ هزار و ۸۱ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد بیش از  ۲۶ هزار مرد و مابقی آن زن هستند که این آمار نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نکرده است و سه دهم درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر فراوانی معاینات بعد از تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رده چهارم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بعد اردبیل رتبه دوم را دارد و رده سنی بین ۲۰ تا ۴۰ سال را شامل می شود.

وی اضافه کرد: بیشتر درگیری ها در اثر خیلی موارد پیش افتاده است و در نتیجه خشم و ... اتفاق افتاده است که  کنترل خشم و دوری از محل می تواند در کاهش نزاع موثر باشد.

ستاره با بیان اینکه آمار مصدومان رانندگی در ۱۱ماهه گذشته ۱۸ هزار و ۴۰۰ نفر بوده و بیش از ۱۳ هزار نفر مرد است، افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰درصدی نشان می دهد که آذربایجان شرقی از نظر فراوانی مصدومان رانندگی بعد از تهران، خراسان، رضوی، خوزستان و اصفهان  در رده ششم و بر حسب ۱۰۰ هزار جمعیت رتبه ۲۱ کشوری است.

مدیرکل پزشکی قانونی ادامه داد: معاینات بالینی حوادث کار در ۱۱ ماهه گذشته نیز مراجعان ۱۳۹۰ نفر بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته و از نظر فراوانی بعد از تهران، اصفهان خراسان رضوی، خوزستان و فارس در رده ششم کشوری و رتبه استان به ازای صد هزار نفر در رتبه یازدهم است.

دکتر ستاره با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی درون شهری در استان در ۱۱ ماه گذشته ۲۳۶ نفر بوده، اظهار کرد: این آمار در ۱۱ ماه سال گذشته ۱۸۸ نفر بوده که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد فوتی های برون شهری ۱۱ ماه سال گذشته را ۵۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: امسال این تعداد ۵۹۷ نفر بوده و ۹ درصد بیشتر شده است.

ستاره افزود: تعداد فوتی های جاده روستایی ناشی از تصادفات را در ۱۱ ماه سال گذشته ۵۱ نفر و امسال ۶۵ نفر نسبت به مدت مشابه بوده و ۲۷ درصد رشد داشته است

وی تعداد فوتی های نامعلوم و سایر راه ها ۱۱ ماه سال گذشته را ۳۴ نفر و امسال را در این مدت مشابه ۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار ۲۴ درصد کاهش یافته است.

ستاره اضافه کرد: آمار متوفیان درون شهری ۱۲۵ نفر مربوط به تبریز، ۲۴ نفر مراغه، ۱۴ نفر اسکو، ۱۴ نفر مرند، ۱۰ نفر میانه و ۹ نفر آذرشهر اعلام کرد.

وی همچنین فوتی درون شهری تبریز را ۱۰۷ نفر،  مرند ۷۹ نفر، اهر ۵۶ نفر، بستان آباد ۵۰ نفر، میانه ۴۵ نفر، شبستر ۳۹ نفر، مراغه ۳۷ نفر، هشترود ۳۲ نفر، جلفا ۲۷ نفر و آذرشهر ۲۵ نفر برشمرد و یادآور شد: بیشترین فوتی ها در ۳۰کیلومتری ورودی و خروجی شهرهاست.

ستاره فوتی های ناشی از حوادث کار را در ۱۱ ماه سال جاری ۹۰ نفر و مرد اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۷۰ نفر بوده ۲۹ درصد رشد داشته و  از نظر فراوانی  استان در تعداد فوتی های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۱ در رده هشتم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده شانزدهم قرار دارد.

وی ادامه داد: ۵۲ درصد از فوتی های ناشی از حوادث کار در ۱۱ ماه گذشته مربوط به سقوط از بلندی، ۲۰ درصد در اثر برخورد با اجسام سخت، ۱۳ درصد در اثر برق گرفتگی، ۶ درصد در اثر سوختگی، پنج درصد در اثر غرق شدگی و چهار درصد در اثر خفگی بوده و تبریز با ۵۰ نفر در رده اول قرار داشته پ و شهرهای مرند با هشت نفر و شبستر با پنج نفر در رده دوم و سوم را دارد.

ستاره اضافه کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۲۲ نفر نیز در اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد یک نفر زن و ۲۱ نفر مرد بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶ نفر بود، ۳۸ درصد افزایش داشته و از نظر فراوانی نیز تعداد فوتی های ناشی از برق گرفتگی در سال ۱۴۰۱ در رده ۱۵ و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده ۲۹ کشور قرار دارد.

مدیرکل پزشکی فانونی آذربایجان شرقی افزود: ۲۰ نفر(چهار زن و ۱۶ مرد) نیز امسال در استان در اثر غرق شدگی فوت کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۳ نفر بود، ۱۳ درصد کاهش یافته و از نظر فراوانی نیز تعداد فوت شدگان آذربایجان شرقی در اثر این حوادث در رده ۱۵ و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده ۲۷ کشور قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها