تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند در آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۳۱۶
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دکتر بهمن نقی‌پور در هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، افزود: پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت شیفت بندی در ایام نوروز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آماده خدمت رسانی هستند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۱۰ مورد ماموریت اورژانسی پیش بیمارستانی، نزدیک ۹ هزار مراجعه اورژانسی و دوهزار نفر بستری از آغاز طرح سلامت نوروزی در مراکز درمانی داشتیم.

دکتر نقی‌پور بازدید شبانه روزی داروخانه ها و بازرسی و نظارت از اماکن بهداشتی، رفاهی و .. را در آستانه سال جدید از مهم ترین خدمات برای رفاه حال مردم عنوان و بیان کرد: تاکنون ۳۰۳ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در تبریز توقیف و با هماهنگی مسئولان قضایی معدوم شده است.

وی توجه به طرح های ستادی و توسعه ای را از مهم ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواند و افزود:  ۱۹ طرح بالای ۱۳ هزار مترمربع طی سال‌جاری به اتمام رسیده و ۱۸ طرح در حدود ۱۱ هزار مترمربع نیز در دست اجراست.

نقی‌پور اضافه کرد: بیمارستان هزار تختخوابی در حال اجراست و برای اینکه بتوانیم از آن در مدت کوتاه استفاده کنیم تلاش داریم مرحله اول آن تا ۱۴۰۴ با ۴۵۰ تخت خوابی آماده بهره برداری و استفاده شود و مرحله بعدی آن نیز همزمان با استفاده از بخش های آماده استفاده به پایان رسد.

وی افزود: همچنین از پیشرفت فیزیکی مرکز جامع سرطان با  ۸۵ درصد خبر داد و گفت: پژوهشگاه ربع رشیدی نیز که طرح ملی است پیمانکار آن تغییر یافت و به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد تا ادامه طرح با سرعت اجرا شود.

دکتر نقی پور خاطرنشان کرد: برای حوزه عمران از حوزه سلامت هزینه نشده است و تلاش شده است خارج از دانشگاه هزینه آن جذب شود  که حدود دو ماه با تلاش شبانه روزی و پیگیری تهاتر مالیاتی ۴۱۲ میلیارد تومان برای طرح های بیمارستان هزار تختخوابی و پژوهشگاه ربع رشیدی جذب شده است که این عدد بیش از ۵۰ درصد تهاتر کشوری است.

وی همچنین از احراز رتبه اول این دانشگاه در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: 
رتبه جهانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دو سال گذشته رتبه ۵۶ جهان بود که سال گذشته به رتبه ۵۰ و امسال به رتبه ۴۷ جهان دست یافت و همچنین رتبه اول خاورمیانه و در تحقیقات و فناوری رتبه سوم را کسب کرده است.

نقی پور آمار پیوندی های آذربایجان شرقی را در ۱۱ ماه گذشته  ۳۲ پیوند اعضا با مورد مرگ مغزی، ۴۶ مورد پیوند کبد، ۴۹ مورد پیوند کلیه، ۶۰ مورد پیوند مغزاستخوان، پنج مورد نیز پیوند قلب و یک مورد پیوند پانکراس برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز صدور چهارهزار گواهی بهداشتی برای صادرات در معاونت غذا و دارو دانشگاه، ۱۷۰۰ پروانه ساخت در معاونت غذا و دارو و فعالیت ۱۰۰ واحد تولیدی در حوزه‌ تجهیزات پزشکی  که ۱۹ مورد آن دانش بنیان است را از دیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز نام برد.

دکتر نقی پور پویش سلامت را از دیگر موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانست و گفت: ۷۶ درصد این طرح در استان محقق شد که تز نظر تعداد افراد رتبه دوم در کشور و رتبه اول در دانشگاه ها را کسب کردیم و طی این پویش بالای ۲۵ هزار نفر در فشار خون و حدود ۱۳ هزار نفر فرد دیابتی شناسایی شد.

وی از تشکیل کمیته کاهش بیماری ها در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: امید است با این اقدام بسیاری از بیماری ها غربالگری شود چراکه  تلاش جهادی و شبانه روزی برای کاهش بار بیماری سرمایه گذاری است.

ارسال نظرات