مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در دیدار با خانواده معظم شهیدان ظفر و خدارحم خالدی در لردگان گفت: عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران اسلامی مدیون خون مطهرشهداست.
کد خبر: ۹۵۸۶۸۳۴
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هشتمین روز از ماه نزول قرآن و در آستانه حلول سال جدید با خانواده معظم شهید ظفر خالدی به عنوان شهید شاخص کشوری سال 1403دیدار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، در این دیدار با تبریک بهار قرآن و تقارون آن با بهارطبیعت گفت: ایثار و فداکاری همواره جزء بهترین اعمال در هر جامعه محسوب می شود و برای همگان از جایگاه ویژه‌ای برخودار است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، با اشاره به حدیث امیر ولایت" الإِيثارُ أحسَنُ الإِحسانِ ، و أعلى مَراتِبِ الإِيمانِ" گفت: حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند: ایثار و از خود گذشتگی بالاترین درجه ایمان است.

یادگار سالهای دفاع مقدس، با قرائت "إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۚ أُولَٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ"  ادامه داد: خداوند در آیه 15 سوره ی مبارک حُجُرات، می فرماید "منحصرا مؤمنان واقعی آن کسانند که به خدا و رسول او ایمان آوردند و بعدا هیچ گاه شک و ریبی به دل راه ندادند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند. اینان به حقیقت راستگو هستند". "

وی، گفت: ایثار و شهادت از فضایل اخلاقی ارزشمندی است که باید این فرهنگ غنی در جامعه نهادینه شود و نسل جوان کشور با شاخص های والای انسانی بیش از پیش آشنا شوند، نهادینه شدن این فرهنگ، موجب ارتقای هرچه بیشتر معنویت در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، اظهار داشت: شهدا، ایثارگرانی هستند که بدون هیچ چشمداشتی از هستی خود در راه خدا و ترویج اسلام ناب گذشتند و با بخشش جان خویش،‌ موجب پیروزی، اقتدار و سربلندی ایران اسلامی در جهان شدند، این فضایل اخلاقی باید هرچه بیشتر در جامعه نهادینه شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به توطئه های استکباری اشاره کرد و ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین رشادت، فداکاری و بیان دستاوردهای رزمندگان اسلام و ایثارگردان در سالهای دفاع مقدس برای نسل جوان جامعه، ضمن خنثی شدن توطئه های دشمنان، موجب تقویت و ماندگاری این فرهنگ والا و ارزشمند خواهد شد.

وی، اظهارداشت: زنده نگهداشتن نام، یاد و فرهنگ ایثار و شهادت ضامن اقتدار ملی و زمینه ساز ثبات اجتماعی است و حساسیت بیش از بیش آحاد مردم نسبت به آن موجب حراست از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر،گفت: شهید ظفرخالدی از شهدای عزیز دوران دفاع مقدس و از افتخارات شهرستان لردگان استان چهارمحال بختیاری و کشور عزیزمون ایران اسلامی است،الحمدالله توفیق پیدا شد در این زمینه که در سال ۱۴۰۳ شهید ظفر خالدی به عنوان شهید شاخص بسیج کشوری معرفی بشود.

یادگار سالهای دفاع مقدس، افزود: شهید ظفرخالدی کم سن و سال‌ترین شهید عزیز دوران دفاع مقدس، ۱۲ سال سن داشت، در سال ۱۳۶۱ برای دومین بار به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد، پس از آن نیز در عملیات رمضان دوشادوش برادر شهیدش به شهادت رسید و اونگونه که دوستان عزیز هم گفتند هنگام شهادت خودش و برادرش در آغوش هم به فیض شهادت رسیدند و حدود ۱۷ سال هم این شهدای عزیز مفقود بودند و این شهرستان افتخار پیدا کرد که در سال ۱۳۷۸ پیکر مطهر این شهیدان مراجعت بکنند و بام ایران را به عطر شهادت معطر کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، در تاریخ ما کمتر شهدای کم سن و سال داریم، فقط در صحنه عاشورا و درکربلا شهدای مثل حضرت قاسم و حضرت علی اصغر علیهم السلام کم سن و سال بودند. نظام مقدس جمهوری اسلامی و در دفاع مقدس ما این افتخار را دارد که این چنین عزیزانی برای بقای اسلام ناب جان خود را تقدیم خدا کنند. امروز هم رژیم کودک کش و جعلی اسراییل با حمایت شیطان بزرگ مظلومانه زنان و کوکان را به شهادت می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: پدر بزرگوار این دو شهید در جبهه بودند وقتی که مجروح شده بود به فرزندانش پیغام داد که شما سریع به جبهه بیایید اطاعت امر کردند و به جبهه اعزام شدند و در اون عملیات هم به فیض شهادت رسیدند.

 شایان ذکر است:شهید"ظفر خالدی" نوجوان ترین شهید دانش آموز چهارمحال وبختیاری به عنوان كم سن و سال ترین شهید كشور شناخته شده، این شهید با برادرش شهیدش هم پرواز شده و باهم به دیدار معبود شتافتند. شهید ظفر خالدی فرزند خدابخش در سال 1349 در روستای 'تنگ كلوره' از توابع شهرستان لردگان به دنیا آمد. این شهید نوجوان درخانواده ای متدین و مذهبی پرورش یافته و از كودكی نزد پدر و مادر خود با قرآن انس گرفت و در سن پنج سالگی عشق به دین و مذهب او را به نماز و روزه تشویق می كرد. "خدارحم خالدی" برادر این شهید نوجوان نیز درسال 1339چشم به جهان گشود. شهید "خدارحم خالدی" نیز در كنار برادر نوجوانش در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیدند. پدر این شهیدان سر افراز "خدابخش خالدی" نیز كه جانباز 25درصد بود در سال 1370 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش محلق شد.

در دیداربا خانواده معظم شهیدشاخص کشوری "ظفرخالدی"فرماندارشهرستان لردگان،فرمانده سپاه ناحیه ،جانشین فرماندهی انتظامی،مسئول اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از کارشناسان سپاه ناحیه لردگان حضور داشتند.

ارسال نظرات