همزمان با سراسر کشور در شهرکرد برگزار شد؛

آیین تحویل سال در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما

همزمان با بهار قرآن، در نهمین روز از ماه مبارک رمضان، مراسم "تحویل سال 1403" کنار مضجع شریف امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با حضور خانوادگی زائران و مجاورین برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۸۵۲
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ پس از  اذان صبح با حضور پر شور مردم شهرکرد و زایرین مراسم تحویل "سال، روز چهارشنبه ۱فروردین ماه 1403" همراه با اقامه نمازجماعت صبح به امامت حجت الاسلام علی پور، آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، ادامه خواهد یافت.

امام جمعه موقت شهرکرد، با تبریک حلول سال نو و تقارون ایام با ماه نزول قرآن، برلزوم حفظ حرمت ماه مهمانی خدا تأکید و گفت: ماه مبارک رمضان ماه عبادت، خودسازی، راز و نیاز با خدا، انجام تکلیف روزه و انس با قرآن است، این ماه مبارک، ماه روزه داری است، اگر کسی نمی‌تواند روزه بگیرد نباید در ملأ عام حرمت ماه مبارک را بشکند.

وی با اشاره فرموده پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان، ماه با فضلیت و شرافت است، روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شب هاو ساعاتش بهترین ساعت ها است، ماهی است که مسلمانان بسوی مهمانی خداوند دعوت شدند.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: در ماه مبارک رمضان بر دعا و یاد خدا تاکید شده و هم در تحویل سال، نکته قابل تأمل این است که هم در دعای تحویل سال و هم در دعای ماه مبارک رمضان از خدا تحول و دگرگونی به احسن‌الحال را طلب کنیم.

مدیرحوزه علمیه امامیه شهرکرد، با اشاره بر فرموده پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم ادامه داد: محبت ورزیدن به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام میراث گرانبهایی است که باید به فرزندان انتقال دهیم و نسل آینده را، به دوست داشتن پیامبر اسلام، دوست داشتن اهل بیت پیغمبر و تلاوت قرآن آموزش دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی، با اشاره به حدیث "إِنَّ لِلَّهِ حُرُمَاتٍ ثلاث ثَلاَثاً مَنْ حَفِظَهُنَّ حَفِظَ اَللَّهُ لَهُ أَمْرَ دِينِهِ وَ دُنْيَاهُ وَ مَنْ لَمْ يَحْفَظْهُنَّ لَمْ يَحْفَظِ اَللَّهُ لَهُ شَيْئاً حُرْمَةَ اَلْإِسْلاَمِ وَ حُرْمَتِي وَ حُرْمَةَ عِتْرَتِي" گفت:  پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند "براستي كه سه چيز براي خدا محترمند "احترام اسلام، احترام من و احترام خاندان من " هر كس احترام آنها را نگهدارد خداوند كار دين و دنياي او را محفوظ ميدارد و هر كس احترام آنها را نگه ندارد خداوند از او نگهداري نكند.

امام جمعه موقت شهرکرد، به نوروز اشاره کرد و افزود: اگر نوروز حقیقتی داشته باشد، که دارد، متصل به اولیا خداوند است. تولد پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم در ماه شمسی، نوروز بوده و نیز عید سعید غدیرخم هم در ایام نوروز بوده است، حقایق عالم همه متصل به هم هستند.

 در آغاز این مراسم معنوی، حجت الاسلام علی پور هم در سخنانی با قرائت ادعیه ویژه نوروز در مفاتیح الجنان، به اهمت دعا و مناجات با خدا و در این ایام که امسال هم در ماه مبارک رمضان و هم پس از اذان صبح است تأکید کرد. وی، با اشاره به حدیث"اذا كان یوم النیروز فاغتسل و البس انظف ثیابك و تطیب بالطیب طیبك" . گفت: در روایتی حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام ‌فرمودند" وقتى روز نوروز رسید شما غسل كن و بپوش پاكیزه ترین لباست را و خود را خوشبو كن به بهترین عطرها".

در ادامه حضار با نوای گرم حاج منصوراسلام پناه دعای توسل قرائت کردند.پخش فرمایشات نوروزی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

شایان ذکراست: آیین چراغ بران، رسم دیرینه سال نو مردم مومن شهرکرد که از شب گذشته آغاز شد همچنان ادامه دارد.

مردم عزیز شهرکرد، همه ساله، ساعاتی قبل از تحویل سال جدید، به همراه کودکان و بزرگتر‌های خود، علاوه بر زیارت مضجع شریف امامزادگان دوخاتون و طلب برکت و سلامتی اهل خانواده خود در ایام پیش رو، چراغ‌های نفتی و یا شمع را به دست سادات حاضر در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما روشن کرده و با آوردن آن به منازل خود، نور و روشنایی و گرمای عشق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به منازل خویش متصل و در کانون گرم خانواده جاری می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار