خبرهای داغ:

توصیه‌های مهم پلیسی به گردشگران نوروزی

پليس آگاهی لرستان با توجه به شروع سفرهای نوروزی و شلوغی خيابان‌ها، معابر و اماکن عمومي به منظور جلوگيری از وقوع جرائم، رعايت توصيه‌های پليس را از مسافران، گردشگران و شهروندان خواستار شد.
کد خبر: ۹۵۸۶۸۷۶
|
۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خرم‌آباد، پلیس آگاهی استان لرستان به منظور جلوگیری از وقوع جرائم توصیه‌هایی به شهروندان و گردشگران ارائه کرد؛

جهت استراحت حتماً مکان امن داراي امکانات مانند هتل‌ها، مهمانپذيرها و مراکز اقامتي مجاز را انتخاب نماييد.

در هر شرايطي محل توقف و پارک خودرو و نگهداري وسايل شخصي مانند وجه نقد، کارت عابر بانک، طلا، دوربين، تلفن همراه، لپ تاپ، مدارک، چمدان و غيره امن و مورد اطمينان باشد. 

استفاده از چادر مسافرتي به هيچ عنوان محل امني براي استراحت، نگهداري اموال و اشياء با ارزش شما نيست.

چنانچه مجبور هستيد در محل‌هايي غير از هتل، مسافرخانه، مهمانپذير اقامت کنيد، بهترين و امن‌ترين مکان جاهايي است که در شهرها از سوي مسئولان براي اسکان مسافران تعيين شده‌اند.

اقامت در پارک‌هاي جنگلي، پارک‌هاي دوردست، پارکينگ‌هاي حاشيه جاده و پياده‌رو مکان امني براي حفظ جان و مال شما نخواهد بود. 

در طول مسافرت، مسيرهايي که براي شما ناشناخته و خلوت هستند را انتخاب نکنيد.

براي استراحت، هيچ وقت از منازل اجاره‌اي بدون مجوز استفاده نکنيد.

در مراکز خريد مراقب کيف پول، تلفن همراه، اسناد و مدارک خود باشيد.

از سوار کردن مسافراني که در مسير راه، پيشنهاد مبلغي قابل توجه جهت عزيمت به نقاط ناشناس و يا مناطق حاشيه‌اي را مي‌دهند اکيدا خودداري کنيد. 

توصيه مي‌شود تحت هر شرايطي از پذيرش هرگونه آب‌ميوه، شيريني، خرما و غيره از سوي ساير مسافران خودداري کنيد.

نسبت به افراد و خودروهايی که به شکل مشکوکي در اطراف شما پرسه مي زنند، هوشيار و مشخصات ظاهري افراد و وسيله نقليه مورد نظر را يادداشت کنيد.

در صورت وقوع سرقت، خونسردي خود را حفظ کرده و مراتب را بلافاصله به مرکز فوريت‌های پليسی ۱۱۰ و يا در اسرع وقت به نزديکترين مکان انتظامی اطلاع دهيد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار