خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه بسطام گفت: دولتمردان و مسئولان وظیفه دارند زمینه ورود مردم به اقتصاد را فراهم کرده، جلوی اقتصاد رانتی را گرفته، موانع و بروکراسی‌های اداری را از سر راه تولیدکنندگان بردارند.
کد خبر: ۹۵۸۷۱۵۰
|
۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷

دولت شأن مردم را حفظ کند/مسئولان زمینه ورود مردم به اقتصاد فراهم شودبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر با عرض شادباش آغاز بهار طبیعت و شروع سال نو ۱۴۰۳ هجری خورشیدی به بیان ریشه و دیرینگی عید نوروز پرداخت.
امام جمعه بسطام نوروز را سنتی به جای مانده از دوران باستان دانست که در طول زمان با اعتقادات، مذهب و آداب ملت‌ها در هم آمیخته است.
وی ادامه داد: نوروز، نخستین روز بهار است، نخستین روز سبزترین فصل سال و سرآغاز زنده شدن زمین.
خطیب نماز جمعه بسطام با اشاره به اینکه نکوداشت نوروز حتی پس از اسلام نیز ادامه پیدا کرد به بررسی روایات مختلف و زوایای آن از نگاه اسلام و امامان معصوم (ع) پرداخت.
رضوی نسب در دومین جمعه از ماه مبارک با برشمردن قسمتی از دستاورد‌ها و برکات بی شمار ماه میهمانی خدا احکام روزه داری و کفاره را تشریح نمود و با اشاره به سنت حسنه افطاری از مردم بخش بسطام درخواست نمود در نیمه ماه رمضان و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به قدر بضاعت به نانوایی‌ها کمک نموده تا نان به صورت رایگان در اختیار همه قرار گیرد.
امام جمعه بسطام به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» این نام گذاری را نشان از دغدغه و ذکاوت معظم له دانست و افزود: دولتمردان و مسئولان وظیفه دارند زمینه ورود مردم به اقتصاد را فراهم کرده، جلوی اقتصاد رانتی را گرفته، موانع و بروکراسی‌های اداری را از سر راه تولیدکنندگان بردارند.
رضوی نسب با انتقاد از دولت بیان کرد: حق مردم همیشه در صحنه و شأن ملت آن هم بعد انتخابات این نیست که برای کالابرگ دویست و بیست هزار تومانی در صف‌های طویل بایستند یا مجبور شوند چند برابر این مبلغ اندک در حساب هایشان موجودی داشته باشند تا بتوانند خرید کنند. تصمیم سازان، این رویکرد‌های اشتباه و مشکل آفرین را عوض کنند.
وی در انتهای خطبه‌ها حملات متعدد به مردم مظلوم غزه و فلسطین از سوی اسرائیل غاصب و همدستانش را محکوم کرد و اظهار کرد: نباید در مقابل این ظلم سکوت کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار