خبرهای داغ:
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به ثبت بیش از ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار بازدید از جاذبه‌های استان طی طرح نوروزی، گفت: در ۱۰ روز اخیر افزون بر ۱۲۹ هزار نفر در گلستان اقامت کردند.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۹۲
|
۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۱

بازدید از جاذبه‌های گلستان به مرز ۳ میلیون نفر رسید

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از گلستان ما؛ محمدجواد ساوری امروز در خصوص آخرین آمار تجمیعی گردشگران نوروزی، اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز گذشته (چهارم فروردین‌ماه) ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۲۵۴ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با یک‌میلیون و ۵۲۳هزار و ۳۶۲ بازدید مربوط به جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.  

وی گفت: ۴۳۳هزار و ۷۹۴ بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان، ۳۰۷ هزار و ۲۱۰ نفر نیز از اماکن تاریخی، ۱۱۴۶ نفر از موزه‌ها، ۳۶۳هزار و ۲۶ بازدید از اماکن تفریحی، ۳۴ هزار و ۴۸۶ بازدید از مراکز صنایع‌دستی و ۱۴۵ هزار و ۲۳۰ نفر از اماکن مذهبی گلستان به ثبت رسید.

افزایش ۶٫۱ درصدی اقامت در استان نسبت به سال قبل

ساوری گفت: در این مدت تعداد ۱۲۹ هزار و ۵۴ نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.  

وی افزود: این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با میزان اقامت ۱۲۱ هزار و ۵۲۳ نفر-شب، افزایش ۶٫۱ درصدی اسکان در استان را نشان می‌دهد.  

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گلستان با اشاره به این‌که در این مدت ۸۵ هزار و ۲۵۵ نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان با ۲۰هزار و ۷۷۸ نفر-شب اقامت است.  

او خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین ۴۲ هزار و ۳۸۸ نفر اقامتگاه‌های غیررسمی سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند و یکهزار و ۴۱۱ نفر نیز در اقامتگاه‌های اضطراری اسکان داده شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها