خبرهای داغ:
در بیانیه کسبه و بازاریان شیراز در حمایت از نطق نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس آمده است:

باید حرمت مسجد حفظ شود و اجازه انجام بی حرمتی‌ها در مسجد داده نشود

کسبه و بازاریان شیراز در حمایت از نطق نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خصوص سوء مدیریت برخی مدیران در حفظ حرمت مساجد و عدم فرهنگ سازی در امور گردشگری بیانیه‌ای صادر کردند.
کد خبر: ۹۵۸۸۴۰۳
|
۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، کسبه و بازاریان شیراز در حمایت از نطق نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خصوص سوء مدیریت برخی مدیران در حفظ حرمت مساجد و عدم فرهنگ سازی در امور گردشگری بیانیه‌ای صادر کردند که متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسجد در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و بهترین ظرفیت برای جذب اقشار مختلف جامعه است، وباید از این ظرفیت ارزشمند استفاده بهینه شود
خداوند هرچیزی را برای یک موضوع خاص آفریده است؛ خداوند علم را برای عمل قرار داده است؛ گاهی اقدامات بر اساس هدف درست انجام نمی‌گیرد و همین باعث می‌شود مباحث به بیراهه برود.
باید حق مسجد ادا شود، آداب مسجد رعایت شود. مسجد خانه خدا و مرکز عبادت خدا است و این نشانه اهمیت مسجد است؛ باید حرمت مسجد حفظ شود و اجازه انجام بی حرمتی‌ها در مسجد داده نشود.
گردشگران باید عقاید دینی، مذهبی و فرهنگی مناطقی که به آنجا سفر می کنند را رعایت کنند. این درحالیست که ماده اول کدهای جهانی اخلاق برای گردشگری شناخت متقابل و احترام بین مردم و جوامع است. ولی متاسفانه این مورد در کشور ما اغلب مغفول مانده است.
اینک ما کسبه و بازاریان شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی با اعلام حمایت قاطع از فرمایشات حکیمانه و مدبرانه حضرت آیت الله دکتر دژکام نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در لزوم حفظ حرمت مساجد و فرهنگ سازی لازم توسط متولیان امر در بخش گردشگری برلزوم نگه داشت حرمت شئونات اسلامی در تمامی ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان و آغاز موج مسافرت های نوروزی در اماکن گردشگری و زیارتی تأکید دارند وضمن خیر مقدم به زائرین عزیز و مسافرین نوروزی گرامی از تمامی همشهریان و هموطنان شریف که در حفظ شئونات اسلامی به ویژه در مساجد تاریخی و فرهنگی و با رعایت عفاف و حجاب به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی کوشا بوده اند تقدیر و تشکر نموده و به آن دسته محدود از هنجارشکنان که با عدم رعایت حرمت اماکن مذهبی و تاریخی باعث جریحه دار شدن احساسات امت مومن و حزب الله گردیده هشدار می دهیم همگام با نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تا ساماندهی کامل وضع موجود و حفظ حرمت مساجد و فرهنگ سازی امور گردشگری تمام قد در صحنه حضور خواهیم داشت و از دستگاه های قضایی و انتظامی نیز تقاضای برخورد قاطع با هنجارشکنان تحت هر عنوان همشهری یا گردشگر را داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار