خبرهای داغ:

عملیات دشوار نجات موتور سواران در گل و لای و سرما

تبریز- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی گفت: در یک عملیات نفس‌گیر شبانه، تیم‌های امدادی هلال احمر با همکاری هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری، جان ۴ نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که در ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند گرفتار شده بودند، را نجات دادند.
کد خبر: ۹۵۸۸۵۹۸
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حمید منجم با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با ۴۶ پایگاه امداد و نجات و ۲۲۰ امدادگر و ۶۵ دستگاه خودروی امدادی در تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل است، گفت: ساعت 20 شب روز شنبه 11 فروردین، گزارش مفقودی ۴ نفر از اعضای تیم‌ موتورسواری که برای موتورسواری به ارتفاعات شور درق و کوه‌های بناب مرند رفته بودند، به هلال احمر اعلام شد.

وی ادامه داد: بالافاصله 3 تیم از هلال احمر با 15 نفر نجاتگر و یک تیم از هیئت‌های کوهنوردی و موتورسواری جمعا با 10 نفر به منطقه اعزام شدند.

 مسئول تیم امداد و نجات حاضر در صحنه در خصوص این عملیات گفت: عملیات جستجو و نجات به دلیل تاریکی شب، سرمای هوا و باتلاقی بودن منطقه در شرایط دشوار و طاقت‌فرسا ، تا ساعت 3 بامداد روز 12 فروردین به طول انجامید.

کاظمی ادامه داد: در نهایت، با تلاش بی‌وقفه تیم‌های نجات، هر ۴ نفر در منطقه گرفتار شده در گل و لای و باتلاق پیدا شدند و به سلامت به پایین کوه منتقل شدند.

گفته می شود موتورسواران گرفتار شده، جزو تیم‌های آماتور موتورسواری بودند و بدون تجهیزات مناسب و آشنایی کافی با عوارض و مخاطرات منطقه به ارتفاعات رفته بودند که موتور های ایشان در باتلاق گیر کرده و دچار سرمازدگی شده بودند.

این اتفاق بار دیگر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل مناسب هنگام سفر به مناطق کوهستانی و صعب العبور را گوشزد می‌کند.

ارسال نظرات