خبرهای داغ:
اسماعیلی:

شعار سال باید در رأس همه امور قرار گیرد/ اقدام مذبوحانه رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد بود

همدان-فرماندار ویژه ملایر گفت: شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب با رویکرد اقتصادی به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و تحقق شعار سال باید در رأس همه امور قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۸۹۲۵۷
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار کرد: همانند ادوار گذشته شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب با رویکرد اقتصادی به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و تحقق شعار سال باید در رأس همه امور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال سوم فعالیت دولت سیزدهم هستیم و امسال به یک هم افزایی خوبی رسیده‌ایم، افزود: چهار محور برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تدوین شد که محور اول افزایش حجم تولید در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، صنعتی، معدنی و هر نوع تولید جدید در این شهرستان است و محور دوم افزایش روند صادرات است و باید شرایطی فراهم شود که علاوه بر تداوم روند رو به رشد، بتوانیم به دوران طلایی صادرات برگردیم.

فرماندار ویژه ملایر محور سوم را تعداد واحدهای افتتاح شده در این شهرستان و یا واحدهایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده، عنوان کرد و ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای تحقق محور چهارم که فعال‌سازی، احیای واحدهای راکد و رفع موانع تولید است، به طور ویژه تلاش کنند.

* افتتاح و کلنگ‌زنی۶۷۵ پروژه در ملایر

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۷۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ هزار میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که در تمام ادوار ملایر بی‌سابقه است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۹۷ پروژه به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال در حوزه اقتصادی افتتاح و ۱۷ پروژه با ۲۴۴ هزار میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد، افزود: هزاران هکتار زمین برای مسکن و فعالیت‌های اقتصادی در این شهرستان با مردم توافق کردیم و نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اَبَرپروژه‌های ملایر در دست اجرا است.

وی ادامه داد: نهضت ملی مسکن در شهرهای ازندریان و جوکار در حال واگذاری است و شهر زنگنه کار تمام شده و مردم پول را واریز کرده‌اند و در اولین فرصت قرعه‌کشی انجام شود و در سامن زمین تعیین تکلیف شده و باید فراخوان بانکی صادر و مردم سریعتر پول را واریز کنند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه از سوی دستگاه‌های اجرایی در حوزه تولید، صنعت، کشاورزی؛ گردشگری، مسکن، عمرانی و خدماتی، بانک‌ها و سایر نهادها اقدامات بسیار خوبی طی سال گذشته صورت گرفت، یادآور شد: چهار محور اصلی برای تحقق شعار سال، معیار و شاخص مهمی برای عملکرد مدیران است و نباید در این زمینه کوتاهی کنند.

وی همچنین شهادت تعدادی از فرماندهان عالی رتبه سپاه و مستشاران جمهوری اسلامی در مقر کنسولی ایران در دمشق را تسلیت گفت و اظهار داشت: صدای رسوایی رژیم صهیونیستی سال‌ها است که بلند شده و در اقدام اخیر نیز نشان دادند که به هیچ چیزی پای‌بند نیستند و این اقدام مذبوحانه آنها به طور قطع بدون پاسخ نخواهد بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به فرماندهی کل قوا و تدبیر، درایت و طراحی فرماندهان نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی باور داریم و تصمیم نهایی را به فرماندهان شجاع واگذار می‌کنیم و در زمان مقتضی پاسخ این ددمنشی را خواهند داد.

وی همچنین به راهپیمایی روز قدس اشاره و بیان کرد: روز جمعه مثل سال‌های گذشته مردم با ولایت‌مداری و بصیرت مثال زدنی در راهپیمایی روز قدس حاضر خواهند شد و با حضور خود از محور مقاومت، نیروی قدس سپاه، گروه‌های مقاومت و هرگونه تصمیم جمهوری اسلامی در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مردم بیگناه و مظلوم غزه دفاع می‌کنند.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: راهپیمایی روز قدس از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح از میدان امام خمینی(ره) ملایر به سمت مصلی حضرت ابوالفضل(ع) برگزار می‌شود و مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار ملایر حضوری حماسی و دشمن‌شکن خواهند داشت و پیام اقتدار و ایمان مردم را به دنیا مخابره می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ملایر به خاطر همه مجاهدت‌هایشان در تمامی عرصه‌ها مردمی بی‌نظیر و بزرگ هستند، گفت: در روز شهادت حضرت علی(ع)، به رغم همه تبلیغاتی سوء دشمنان، مردم ملایر حضوری فوق تصور در اجتماع هیات‌های مذهبی و علویون ملایر داشتند و سنگ تمام گذاشتند و در یک برنامه تمیز فرهنگی، یک روز تاریخی را برای این شهرستان رقم زدند.

* برنده واقعی انتخابات مردم بودند

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم انتخابات اشاره و بیان کرد: مردم مثل همیشه سنگ تمام گذاشتند و خلاف طراحی و برآورد عده‌ای که مشارکت را ۱۰ و ۱۵ می‌دیدند، مردم حضوری چشمگیر و پرشور داشتند و پیروز و برنده واقعی انتخابات مردم بودند.

وی با اشاره به شرکت ۹۳ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط رای در ملایر پای صندوق‌های رای، تاکید کرد: از همین مردم پنج هزار نفر متولی و دست‌اندرکار برگزاری انتخابات بودند که یک انتخابات مردمی، سالم و رقابتی در این شهرستان برگزار شد و از هیات‌های سه‌گانه، اعضای شعب و همه عوامل تشکر می‌کنم؛ یک تجربه بسیار مثبتی برای ملایر به یادگار ماند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه فضای انتخاباتی بسیار خوبی در ملایر شکل گرفت و یکی از سیاسی‌ترین انتخابات ادوار را تجربه کردیم، گفت: تایید صلاحیت‌ها یک مقطع حساسی بود و حدود ۷۰ درصد از داوطلبان تایید شدند.

وی انتخابات تمام الکترونیک تحت نظارت شورای نگهبان این شهرستان را نیز تجربه موفق انتخابات در طول دوران این شهرستان برشمرد و افزود: اولین شعبه در سراسر کشور بودیم که نتیجه را اعلام کردیم و این یک رکورد در کل ایران بود و این موفقیت بزرگ نشان از یک تیم کارآمد اجرایی و انسجام مدیریتی بود.

اسماعیلی با بیان اینکه دور دوم انتخابات ملایر نیز در ۲۱ اردیبهشت به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، ادامه داد: در دور نخست حتی یک رای با هیات نظارت اختلاف آماری، خلاف همه دوره‌های قبل نداشتیم و با همه تخلفات انتخاباتی با قاطعیت و جدیت برخورد شد.

وی با اشاره به اینکه تخلفاتی که وجود داشت، هیچکدام به اندازه‌ای نبود که در یک یا چند شعبه اخلال ایجاد کند و یا در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: یک انتخابات سالم، امن و باشکوه، منظم و بی‌حاشیه و قابل دفاع در ملایر رقم خورد و شورای نگهبان هم صحه گذاشت.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه در این انتخابات برخی مرتکب سیاه‌نمایی شدند و مردم را ناامید کردند و حرف‌های غیرواقعی زدند، ادامه داد: از برخی خواص و موثرین نیز انتظار داشتیم مواضع شفاف داشته باشند، اما برخی به وظیفه‌شان علم نکرده و سکوت کردند.

وی ضمن تبریک به حجت الاسلام آزادیخواه در راهیابی به مجلس دوازدهم برای سومین دوره متوالی، از تمامی تلاش‌ها و پیگیری‌های «هادی بیگی‌نژاد» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم مجلس قدردانی کرد و افزود: وی شخصیتی سالم، متدین، انقلابی و پرتلاش است و بابت منش و روحیه انقلابی او تشکر می‌کنیم.

*اقامت بیش از ۱۳ هزار نفر در مراکز اقامتی ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز با اشاره به اینکه در نوروز ۱۳ هزار و ۸۰ نفر در مراکز اقامتی شهرستان اقامت داشتند، گفت: در زمینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و باستانی و اماکن فرهنگی ملایر ۱۵۸ هزار مورد بازدید ثبت شده است.

ابراهیم جلیلی افزود: ۶۸ مورد بازدید انجام‌شده از مراکز تحت پوشش اداره میراث فرهنگی در تعطیلات نوروز انجامو  هیچ شکایتی در سامانه مربوطه ثبت نشده اما ۱۴۰ واحد متخلف در حوزه اصناف توسط کمیته تنظیم بازار به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه  طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ملایر در نوروز امسال ۲ میلیون تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی ملایر ثبت شد خاطرنشان کرد:  کتابچه الکترونیکی گردشگری ملایر توسط شهرداری تدوین شد و نقش مهمی در جذب گردشگران و مسافران داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر اضافه کرد: همزمان با نوروز ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و گردشگری با همکاری نهادهای مختلف... در نوروز در شهرستان برگزار شد و انتظار داریم درتعطیلات عید فطر نیز شاهد حضور گردشگران و مسافران در شهرستان ملایر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات