رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

مردمی ترین بخش اقتصادی بخش کشاورزی است

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مردمی ترین بخش اقتصادی بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۹۵۹۰۴۸۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات افزود: با توجه به نامگذاری سال نو به بنام جهش تولید با مشارکت مردم توسط مقام معظم رهبری، بخش کشاورزی استان در دومین روز از سال جدید اقدامات خود را در خصوص تحقق شعار سال تدوین کرد.

وی ادامه داد: در این راستا آنچه که لازم است ما انجام دهیم و مورد تاکید مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی نیز است این است که بایستی تولید را افزایش دهیم. از طریق افزایش تولید است که ما می توانیم هم در تثبیت قیمت ها و هم در تاثیرگذاری بر معیشت تولیدکنندگان موثر باشیم. برای این منظور در حوزه زراعت، باغبانی و تولیدات گیاهی هم اقدامات بهره ورانه را در دستور کار قرار دادیم که ان شاء الله در تولید محصولات کشاورزی در سال جاری که توسط کشاورزان عزیز و زحمت کش در حوزه زراعت و باغبانی انجام می شود اقدامات ارتقا بهره ورانه را انجام دهیم و با نفوذ دانش در بخش کشاورزی عملکردها را در واحد سطح و حجم افزایش دهیم.

فتحی بیان کرد: همچنین باید بستر را برای سرمایه گذاری های جدید فراهم کنیم، موانع سرمایه گذاری ها را از بین ببریم که این موانع شناسایی شده است که البته قبلا هم مورد تاکید وزیر محترم جهاد کشاورزی در حوزه دام و طیور بوده، این را به همه زیربخش ها تعمیم دادیم  و کارگروهی هم تشکیل دادیم که این موانع را برطرف بکنیم.  

فتحی اظهار کرد: در ایجاد زیرساخت های کشاورزی هم که در حوزه آب و خاک باشد، تمام تلاشمان این خواهد بود که این بستر را هم برای ارتقا بهره وری و هم ایجاد سرمایه گذاری جدید فراهم بکنیم. ان شا الله با این اقدامات شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی باشیم و با این استدلال که مردمی ترین بخش اقتصادی بخش کشاورزی است و ما از ظرفیت مردم استفاده می کنیم ولی در سرمایه گذاری جدید سعی خواهیم کرد از ظرفیت های سایر بخش های اقتصادی هم در بخش کشاورزی در راستای ایجاد سرمایه گذاری جدید استفاده بکنیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار