رییس کل دادگستری اردبیل:

پویش مردمی «ضیافت الهی» در اردبیل برگزار شد

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: پویش مردمی «ضیافت الهی» با هدف آزادسازی زندانیان محکومیت‌های غیرعمد و مالی در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۰۵۲۵
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹

پویش مردمی «ضیافت الهی» در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در همایش جشن گلریزان اظهار کرد: بیست و سومین جشن گلریزان ماه مبارک رمضان مرکز استان با هدف آزاد کردن زندانیان دارای محکومیت‌های غیر عمد و مالی با عنوان «پویش مردمی ضیافت الهی» برگزار کرد.

وی در ادامه با اشاره به دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان توفیق قرب الهی و اطاعت از فرامین الهی را یکی از مهمترین مضمون‌های دعای روز بیست چهارم ماه مبارک رمضان عنوان کرده است که شامل حال تعداد معدودی از انسان‌های رستگار می‌شود که در راه دستگیری از افراد نیازمند و مستحق گام بر می‌دارند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به لزوم احساس مسئولیت همه اقشار مختلف مردمی به ویژه مسئولان در برابر افراد نیازمند و گرفتار گفت: همه ما به ویژه مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود در مقابل این معضلات و مشکلات باشیم و مسلماً فردای قیامت نیز در پیشگاه خداوند باری‌تعالی پاسخگو خواهیم بود. بنابراین ضروری است آنچه بر اساس وظایف و مسئولیت‌ها انجام می‌گیرد، بایستی مطابق با قانون درست، صحیح و عادلانه صورت گیرد تا عواقب و تبعات سو در جامعه نداشته و جامعه درگیر آسیب‌های متعدد اجتماعی نشود.

حجت‌الاسلام کثیرلو هم چنین با تمجید از بانوان خیر استان در آزادسازی زندانیان نیازمند قدردانی کرد، افزود: خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی از سنین پایین در استان شکل گرفته و شاهد کمک کودکان خردسال به آزاد سازی زندانیان نیازمند هستیم که این امر قابل تحسین و تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم خاطرنشان کرد همه تلاش‌ها در ابتدا باید بر این باشد تا این گونه گرفتاری‌های به وجود نیاید چرا که زندانیان جرایم مالی و غیر عمد، عمدتاً بزه کار نبوده و تنها به دلیل اتفاق کاری یا مسائل ناشی از امر اقتصادی در زندان‌ها گرفتار شده‌اند که طبیعتاً می‌توان با اتخاذ راهکارهای علمی و کاربردی از بروز بسیاری از معضلات جلوگیری کرد.

ارسال نظرات