باید از ظرفیت منطقه آزاد دوغارون برای بهبود شرایط زندگی مرزنشینان در تایباد استفاده کرد

 نماینده مردم شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد گفت: ایجاد منطقه آزاد دوغارون ظرفیتی ایده‌آل برای تایباد به شمار می‌رود که باید از آن برای شکوفایی و پویایی منطقه به‌درستی استفاده شود.
کد خبر: ۹۵۹۰۸۸۳
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از تایباد، عثمان سالاری در حاشیه بازدید از مرز دوغارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، تأمین معیشت ساکنان مناطق مرزی و محروم است که با ایجاد منطقه آزاد دوغارون باید این موضوع مدنظر مسئولان قرار گیرد.

 وی افزود: اگر در سال‌های گذشته مرزها یک تهدید بود، در زمان حاضر با وجود نیروهای مسلح و امنیت پایداری که در آن حاکم شده است، باید به این مناطق نگاه مثبتی داشته باشیم.

 نماینده منتخب مردم شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس دوازدهم شورای اسلامی به نقش سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی در فعالیت‌های اقتصادی کشور اشاره و بیان کرد: در راستای رونق، توسعه و شکوفاشدن حوزه اقتصادی، بستر حضور و زمینه فعالیت فعالان اقتصادی باید از سوی مسئولان و دستگاه‌های متولی در مرزها فراهم شود که در این بخش صاحبان ایده و نخبگان نقش زیادی دارند.

 وی با بیان اینکه در طول ۴۵ سال گذشته مردم ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از توزیع عادلانه امکانات و خدمات متوازن بهره‌مند شده‌اند، اعلام کرد: خانواده‌های روستاهای مرزی نقش بسزایی در تأمین امنیت پایدار مرزها دارند و آنان باید از تمامی فعالیت‌های قانونی در مرزها به‌صورت برابر استفاده کنند تا تحول اقتصادی در بین آنها دیده شود.

 سالاری به سیاست توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه در دولت سیزدهم اشاره کرد و توضیح داد: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه روابط با کشورهای همسایه است که دراین‌ارتباط تاکنون کارنامه موفقی داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار