مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی مطرح کرد
مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نقش هنرمندان در تبیین‌گری بی‌بدیل است و آن‌ها با ظرافت می‌توانند در معرفی و شناسایی جریان حق و باطل کمک کنند.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۶۷
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ مصطفی مشایخی مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در همایش هنر انقلاب اسلامی که شامگاه گذشته در سالن سلمان ساوجی برگزار شد؛ با اشاره به جایگاه هنرمندان در جامعه گفت: هنرمندان همواره جایگاه ارزشمندی در جامعه دارند و می‌توانند کمک شایانی در نشان دادن جبهه حق و باطل داشته باشند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰۰ قصه قرآنی افزود: نازل شدن قرآن کریم بدین معناست که خداوند بار محتوایی قرآن را به سطحی رسانده که برای همه بشریت قابل درک باشد.

مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: نقش هنرمندان در تبیین‌گری بی‌بدیل است و آن‌ها با ظرافت می‌توانند در معرفی و شناسایی جریان حق و باطل کمک کنند.

مشایخی گفت: صد‌ها الگو بسیار خوب در شهر ساوه و آوه داریم مثل حسین بن روح نوبختی که سومین نایب از نواب اربعه امام مهدی(عج) است که اهل آوه است و تاکنون برنامه‌ای برای‌ شناساندن این شخصیت برگزار نشده است و همچنین سلمان ساوجی و...، این وظیفه هنرمندان شهر است که به معرفی این چهره‌ها بپردازند.

وی بیان کرد: یک چهارم مفاخر در استان مرکزی است و برای هویت بخشی کار، باید هنرمندان این الگو‌ها را، به مردم معرفی کنند.

اخلاق مداری و تعهد از ویژگی‌هایی هنر انقلاب اسلامی است

اصغر مظفری سرپرست اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی شهرستان ساوه نیز در این همایش گفت: هنر انقلاب اسلامی برگرفته از حکمت اسلامی است یعنی آمیختگی همراه با عقلانیت و معنویت دارد.

وی افزود: هنر انقلاب اسلامی از آموزه‌های دینی و اسلامی برگرفته است لذا بایستی هنرمندان مروج این هنر در جامعه باشند؛ مهمترین شاخصه هنر انقلابی تعهد به اخلاق و آرمان‌های نظام اسلامی، امام (ره) و شهدا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات