خبرهای داغ:

نحوه ثبت‌نام گروهی و انفرادی کتب درسی

تبریز- معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، نحوه ثبت‌نام گروهی و انفرادی کتب درسی را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۸۴
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامرضا علیزاده گفت: کتاب‌های درسی در کلیه پایه‌ها رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی از طریق سامانه‌های www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com برابر جدول تقویم زمانی مندرج در شیوه نامه ثبت سفارش به صورت اینترنتی خریداری، می‌گردد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: مدیران محترم مدارس همچنان که مسئول ثبت نام دانش‌آموزان در مدرسه هستند، به همان اندازه نیز نسبت به فرایند خرید و ثبت سفارش گروهی دارای مسئولیت مستقیم بوده و باید نسبت به تقدم و تاخر زمانی خرید به هنگام تحویل کتاب حساسیت لازم را مبذول فرمایند تا حق اولویت دانش‌آموزی در دریافت کتاب تضییع نگردد.

علیزاده با اشاره به تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ اظهار کرد: زمان ثبت نام گروهی و فردی برای دوره آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی عادی و استثنایی، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش و پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی از بیست و هشتم فروردین ماه تا سی و یکم خرداد ماه است.

وی اضافه کرد: همچنین ثبت نام دوره آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی عادی و استثنایی، پایه هفتم دوره اول متوسطه و پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی و پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی نیز از دهم تیر الی نهم شهریور ماه خواهد بود.

وی بیان کرد: در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش‌آموز قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، دانش‌آموز یا مدرسه ملزم به اصلاح سفارش می‌باشد تا امکان تحویل کتاب‌های درسی دانش آموز متناسب با پایه و رشته تحصیلی جدید وی به مدرسه فراهم شود.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: معلمان و دبیران محترم می‌توانند از بیست و دوم مهرماه و دانش‌آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های در درسی نیاز دارند در تاریخ ششم آبان ماه فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی در سامانه ثبت نمایند.

ارسال نظرات