خبرهای داغ:

مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی ویژه بانوان در بیرجند کلنگ‌زنی شد

مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی ویژه بانوان با هزینه ۵۲ میلیارد ریال در بیرجند کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۴۹۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان؛ خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیین کلنگ‌زنی مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند ویژه بانوان  با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اعضای شورای شهر و برخی از مدیران استان و شهرستانی برگزار شد.

 

مهدی بهترین- شهردار بیرجند در این مراسم اظهار کرد: در دو سال گذشته بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای اقدامات زیرساختی و روبنایی در شهر بیرجند به عنوان مرکز استان هزینه شده است.

 

وی ادامه داد: پنج پروژه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر بیرجند افتتاح و گلنگ‌زنی می‌شود که خدماتی به بهبودیافتگان ارائه می‌کند.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه خانه بوستان قله(مجتمع توانمندسازی ایثار) با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود، تصریح کرد: همچنین افتتاح خانه پارچه‌بافی در محله موسی بن جعفر(ع)، افتتاح گلخانه در جهت اشتغال بهبودیافتگان، بازارچه فروش محصولات این افراد بهبودیافتگان در سرای امینی از دیگر اقدامات است.

 

بهترین با بیان اینکه خدمات متعدد شبانه‌روزی مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند با هدف بازتوانی افراد آسیب‌پذیر و بی‌خانمان ارائه می‌شود، افزود: افراد پذیرش شده در زمینه بهداشت عمومی مانند حمام، لباس تمیز و سه وعده غذای اصلی خدمات دریافت می‌کنند.

 

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه ۹۴۵ نفر متکدی از اواخر سال ۱۴۰۰ تا پایان سال گذشته در مجتمع فوریت‌های اجتماعی بیرجند پذیرش شدند، گفت: ۵۱۰ نفر از این افراد مرد و مابقی زن بودند که این آمار تلنگری در شهر بیرجند است. همچنین ۲۱۰ نفر کارتن خواب و ۱۵۰ نفر در راه مانده پذیرش شدند.

 

وی با بیان اینکه امروز مجتمع حمایتی آسیب‌دیدگان اجتماعی ویژه بانوان کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: در سال گذشته ۲۶۴ نفر متکدی در مجتمع فوریت‌های اجتماعی پذیری شدند که ۱۳۴ نفر آنان زن بودند لذا نیاز به راه‌اندازی مرکز نگهداری بانوان بیشتر احساس می‌شود.

 

بهترین بیان کرد: در راه ماندگان اغلب به خاطر بیماری و یا به عنوان همراه به مرکز استان مراجعه کرده و به هر دلیلی توانایی اقامت در این شهر را نداشتند که با کمک دفتر نماینده ولی فقیه استان در این مجتمع و در قسمت جداگانه‌ای پذیرش شدند.

 

شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه ۱۰ نفر از بی‌خانمان‌ها خدمات روانشناسی گرفتند و در شهرداری بیرجند شاغل هستند، گفت: ۲۵ خانواده بهبودیافته را تحت حمایت داریم که اکنون با عزت زندگی می‌کنند.

 

وی یادآور شد: امرروز مجتمع حمایتی آسیب‌دیدگان اجتماعی ویژه بانوان با زیربنای ۲۵۰ متر مربع کلنگ‌زنی می‌شود و امیدواریم طی مدت کوتاهی آن را تکمیل کنیم که ۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانداری و بیشتر از ۳۲ میلیارد ریال هم شهرداری اعتبار اختصاص داده است.

ارسال نظرات