مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام؛

۳۰ میلیارد ریال به تجهیز آزمایشگاه بیمارستان زاگرس در ایلام تخصص یافت

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام گفت: در دولت سیزدهم تجهیز و بروزسانی آزمایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس با تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد ریال انجام شد.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۰۴
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، هادی صبور مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام، گفت: در اربعین سال اخیر تامین اجتماعی استان ایلام اقدماتی شامل برگزاری پایگاه درمانی اربعین در مرز مهران که بیش از ۲۵ هزار خدمت از جمله پزشک عمومی، متخصص، دندانپزشک، تزریقات آقایان و خانم ها، سرم تراپی، داروخانه و آزمایشگاه بود، انجام داده است. 

وی افزود: خدمات پایگاه درمانی مدیریت درمان با همکاری بسیج جامعه پزشکی پس از استقرار در محل تعیین شده در پایانه مرزی مهران شامل پزشک عمومی و متخصص، دندانپزشک، تزریقات برادران و خواهران، سرم تراپی، داروخانه، کانکس سرد، و همچنین آزمایشگاه بوده که این خدمات را به صورت کاملاً رایگان و شبانه روزی به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده مدیریت درمان استان ایلام در دولت سیزدهم، ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام است که در سال ۱۴۰۱ از هیات مدیره به ملکی تبدیل و پرداخت مطالبات کارکنان و شرکت ها که در زمان هلدینگ بیمارستان به آنها بدهکار بود، انجام شد. 

صبور اضافه کرد: تبدیل وضعیت ۹۵ نفر از نیروهای ایثارگر مدیریت درمان ایلام از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در درمان تامین اجتماعی است. 

وی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات درمان تامین اجتماعی اضافه کرد: دستگاه OPG برای اولین بار در بیمارستان های دولتی استان نصب و راه اندازی شد. دستگاه C-ARM (سی آرم) و سرب کوبی کامل اتاق عمل بیمارستان شهدای زاگرس جهت اعمال اورتوپدی و مغز و اعصاب با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال که در حال حاضر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

صبور بیان کرد: نصب و راه اندازی انبار مرکزی بیمارستان، راه اندازی داروخانه بستری بیمارستان بعد سال‌ها، افزایش شیفت پزشکان عمومی در شیفت صبح و شب، خرید دستگاه دیالیز جهت بیمارستان شهدای زاگرس در راستای افزایش خدمت رسانی به بیمه شدگان عزیز استان که در مراحل پایانی خرید هستند، برای اولین بار در مراکز ملکی استان انجام می گیرد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی اضافه کرد: تجهیز و بروزسانی آزمایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس با تخصیص بودجه ۳۰ میلیارد ریالی مدیر عامل بـه آزمایشگاه و خرید و نصب تجیهزات براساس اعتبار اعلام شده، که در پایان سال ۱۴۰۱ انجام شد. 

وی در ادامه افزود: استخدام و تبدیل وضعیت تعداد ۱۲۰ نفر نیرو در دولت سیزدهم در بیمارستان شهدای زاگرس به پیمانی و ماده ۲۰ در سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم انجام گرفت.

صبور در ادامه بیان کرد: احداث ساختمان مشترک با اداره کل با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد و طراحی بنای مرکز جراحی محدود و سرپایی انجام شده است که کل زیربنا ۹۵۰۰ مترمربع بوده و در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع در ۴ طبقه اجرا می‌شود که در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی گفت: درمانگاه شماره ۲ با زیربنای کل ۲۶۰۰ مترمربع و در زمینی به مساحت ۲۰۱۴ متر مربع در ۴ طبقه اجرا می‌شود که در حال حاضر پروژه ۶ درصد پیشرفت داشته است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی بیان کرد: رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری که از سال ۱۳۹۵ به دلایل نامعلوم اجرا نشده بود، با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به اجرای رای اقدام شد، که بی سابقه ترین اقدامات بود چراکه باعث دوبر شدن زمین و ارزش افزوده ملک شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در درمانگاه مهران، عنوان کرد: درمانگاه تحویل موقت شده است و منتظر برگزاری آزمون استخدام پرسنل جهت شروع به کار در فروردین ماه امسال هستیم و تمامی تجهیزات اداری، مالی و درمانی و سیستم های سرمایشی و گرمایشی نصب شده است.

صبور اضافه کرد: از اقدامات انجام شده در درمانگاه دهلران، بهسازی اتاق های ریاست، اداری و مالی، احیا و راه اندازی انبار دارویی و اتاق CPR به صورت استاندارد، نوسازی و تغییرات در قسمت های مامایی، تزریقات، ایجاد اتاقک نگهبانی، نصب و راه اندازی ژنراتور برای رفع مشکل قطعی برق باتوجه به اقلیم گرم این شهرستان در تابستان، تجهیز وسایل اتاق CPR به صورت استاندارد، جذب دندانپزشک و احیای این واحد، جذب نیروی درمانی و اداری در پست های بلاتصدی طبق چارت تشکیلاتی، افزایش تعداد دارو و کمترین مشکلات در رابطه با کمبودهای دارویی، افزایش ساعت کاری مرکز و فعالیت مرکز به‌صورت ۲ شیفت، افزایش رضایت مندی مراجعه کنندگان در دولت سیزدهم، افزایش تعداد پزشکان درمانگاه در هر شیفت به‌صورت ۳ پزشک در شیفت صبح و ۲ پزشک در شیفت عصر، افزایش کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده در آزمایشگاه و ارتقا درمانگاه عمومی به تخصصی بعد از ۲۰ سال انجام شد.

صبور در ادامه به اقدامات انجام شده در درمانگاه آبدانان اشاره و بیان کرد: تایید ملک جهت راه اندازی درمانگاه، جذب نیرو از طریق آزمون در فروردین ماه امسال (۱۴۰۳) که مجوزهای لازم داده شده است و کارشناس املاک و مستغلات بازدید کرده است و ایراداتی بر کارشناسی سند گرفته شده است، که برای رفع آن به تهران ارسال شده است.

وی در ادامه با اشاره به درمانگاه دره شهر افزود: مجوز خرید زمین برای ساخت درمانگاه دره‌شهر، حصارکشی محوطه زمین درمانگاه دره‌شهر و واگذاری آن به پیمانکار، که در مرحله طراحی فاز ۲ است و دیوار محوطه در مناقصه است، که بزودی پیمانکار آن مشخص می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در ادامه گفت: خرید زمین درمانگاه سرابله توسط کارشناسی فنی- مهندسی و کارشناس درمان و املاک مستغلات تایید شده است، و زمین دارای کاربری درمانی است که خرید زمین بزودی انجام می پذیرد.

صبور در پایان به اقدامات انجام شده در درمانگاه ایوان اشاره کرد و افزود: رایزنی با مقامات محلی فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی جهت خریداری زمین، اقدامات حوزه معاونت خرید راهبردی ایجاد نسخه الکترونیک در دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ مطابق با بند (ل) تبصره ۱۷ سازمان برنامه و بودجه کل کشور، بیمه های پایه مکلف به عقد قرارداد با تمام مراکز ارائه خدمات درمانی هستند که دربحث بیماری های خاص و صعب العلاج، فرانشیز پرداختی از جیب بیمه شده کاهش یا به صفر رسیده است. همچنین حمایت از زوج های نابارور از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار