تولید بیش از دو میلیارد کیلو وات ساعت در نیروگاه گازی ری

نیروگاه ری در یازده ماهه ابتدای سال 1402، بیش از دو میلیارد و 107 میلیون کیلو وات ساعت انرژی برق تولید کرده است.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۸۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۸

به گزارش روابط عمومی نیروگاه ری ، حمید بادرستانی مدیرعامل نیروگاه ری اظهار داشت: در یازده ماهه ابتدای سال 1402، تولید حدود دو میلیارد و 107 میلیون کیلو وات ساعت انرژی در نیروگاه ری را شاهد بودیم. ضمن این که از این میزان تولید حدود دو میلیارد و 95 میلیون کیلو وات ساعت به صورت خالص در اختیار شبکه سراسری برق کشور قرار گرفته است.

بادرستانی با اشاره به این نکته که بازدید و تعمیرات واحدهای این نیروگاه که با تولید حداکثری، همزمان بوده است، رو به پایان می باشد.

ایشان افزود؛ نیروگاه ری با استفاده از توان متخصصین پرتلاش و جهادگر خود توانسته است با وجود تعمیرات 21 واحد تولید انرژی که به لحاظ تعداد و زمان، رکوردی بی سابقه محسوب می شود، از ظرفیت واحدهای اتمام یافته خود برای تولید انرژی بطور مطلوبی استفاده نماید. ایشان با اشاره به این موضوع که تعمیرات پیشگیرانه و پایش واحدهای تولید انرژی بصورت دقیق و با جدیت انجام شده است، حفظ و تقویت سطح آمادگی واحدهای تولیدی این نیروگاه را برای تابستان آینده یکی از مهمترین برنامه های نیروگاه عنوان نمودند. نیروگاه ری در حال حاضر با دارا بودن 21 واحد گازی مولد برق با ظرفیت های متنوع و مجموع توان نامی تولید 754 مگاوات در خدمت شبکه سراسری برق کشور می باشد.

 یعقوب روحی مدیر عامل شرکت تولید نیروی برق تهران اعلام نمود: تعمیرات پیشگیرانه نیروگاه طرشت ۲ برنامه تعمیرات دوره ای و نیمه اساسی در واحد های بخار و ۱  برنامه بازدید مسیر داغ در واحد گازی که از اواسط آبان ماه آغاز و اوایل بهمن ماه به اتمام رسید و همچنین تعمیرات پیشگیرانه در نیروگاه افق ماهشهر ۴ برنامه بازدید دوره ای که از اوایل آبان ماه آغاز و در اوایل آذر ماه به اتمام رسید.

نیروگاه ری، پنج تعمیرات اساسی، پنج بازدید مسیر داغ توربین و یازده بازدید محفظه احتراق، برنامه ریزی و انجام شد. بطوری که تمامی واحدهای این نیروگاه مورد بازدید و تعمیرات قرار گرفتند.

 روحی افزود: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه واحد های تولید انرژی نیروگاه های شرکت تولید نیروی برق تهران متناسب با ساعت کارکرد هر واحد پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری و استمرار تولید برق در پیک سال بعد توسط متخصصان توانمند این نیروگاه ها صورت می پذیرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار