خبرهای داغ:
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای مربی به مناسبت روز عقیدتی تاکید کرد:
یادواره شهدای مربی و مراسم بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری به مناسبت روز عقیدتی با حضور نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن امام علی (ع) سپاه فجر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۳۲۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، یادواره شهدای مربی و مراسم بزرگداشت سالروز شهادت استاد مطهری به مناسبت روز عقیدتی در سالن امام علی(ع) سپاه فجر برگزار شد .

حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایم مراسم اظهار داشت: شهید مطهری یکی از محورهای تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند.

حجت الاسلام حاجی صادقی ضمن نکوداشت مقام والای شهدا خاطرنشان کرد: شهید نه تنها زنده است که زنده کننده نیز هست؛ شهید کار خدایی می کند.

وی ادامه داد: در جلسه شهید می آییم تا کسب حیات کنیم؛ آیا اسلام جز با شهادت امام حسین زنده ماند؟

حجت الاسلام حاجی صادقی به چهار روز مهم دراسلام اشاره کرده و افزود: بعثت تاریخ تولد اسلام است، غدیر روز کمال اسلام است، عاشورا روز تضمین کننده حیات ابدی اسلام(نجات اسلام از مرگ) است و چهارم روز ظهور که هنوز فرا نرسیده است.

وی ادامه داد: شهادت مزد است، پاداش است همانطور که حاج قاسم عزیز گفت:شهید زندگی کن خداوند شهید تو را از دنیا میبرد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا به این جمع بندی رسیده بودند که انقلاب اسلامی با حزب الله و انصار الله و نیروهای کل منطقه روز به روز پیش روی می کند و توقف ندارد، گفت: اینها نشستند و طراحی کردند و گفتند ابتدا باید دست های انقلاب اسلامی را قطع کنیم.ساده ترین آن حماس است. دوم حزب الله ،سوم یمن انصارالله،چهارم حشدالشعبی و آخر هم ایران .

وی ادامه داد: اما در نقطه شروع متوقف شدند تمام برنامه ها لو رفت که البته باید گفت طوفان الاقصی را خدا آغاز کرد. گفتند باید این حرف رهبری از بین برود.رهبری گفتند اولین مسئله جهان اسلام فلسطین است. ما باید آن را حذف کنیم. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه میبینیم فلسطین اکنون ادبیات جهان انسانیت شده است و ما فروریختن قدرت مدرنیسم غرب را دیدیم، با اشاره به اراده قوی مردم غزه گفت: اینکه زن و بچه ها اراده خود را حفظ کردند برترین پیروزی است.

وی در مورد عملیات وعده صادق گفت: نام این عملیات را خدا داد.شبی که بنا بود، آیه وَاذْكُرْ فِي الْكِتَابِ إِسْمَاعِيلَ ۚ إِنَّهُ كَانَ صَادِقَ الْوَعْدِ وَكَانَ رَسُولًا نَبِيًّا برای انتخاب نام عملیات انتخاب شد و چه نام پر محتوایی؛ و رهبری فرمودند جواب محکمی میدهیم این کار را انجام دادیم.

وی افزود: با جسارت عملیات را آغاز کردیم و دنیا در مقابل این حرکت کم آورد.

حجت الاسلام حاجی صادقی با اشاره به ضعف اراده و جرأت آمریکا ادامه داد: آمریکا قدرت دارد، اما جرأت لازم را ندارد.

وی در ادامه و ضمن گرامیداشت شهادت شهید مطهری گفت: اولاً اینکه شهادت این بزرگوار برای شما روز مربی و روز عقیدتی است این افتخار است اما باید به اینکه اشاره کنم ، شهید مطهری یکی از محورهای تلاشش این بود که سبک زندگی ما را سبک زندگی مومنانه کند و می گوید من بر اساس علم کتاب نمی نویسم بلکه به نیاز مخاطب نگاه میکنم.

وی افزود: مطهری شاکله هر انسان وامتی را دو چیز میداند: اول معرفت ها،آگاهی ها، علم ها(مغز) و دوم گرایش ها، تعلق ها و دلبستگی ها و انسان به طور کلی یعنی آگاهی ها و تعلقات بعضی از انسان ها جز دنیا را نمی‌بینند و علت از نظر قرآن معرفت هاست چون علم آن را ندارند .

وی خاطر نشان کرد: پیام شهید مطهری به مربی ها این است که مربی باید دو کار انجام دهد، مغز انسان ها را با معارف الهی اشباع کند و قلب انسان را با گرایش ها و ارزش های والای معنوی پر کند تا دشمن نتواند مغز و قلب جوان ها را تصرف کند و ما امروز نیازمند این هستیم جهادتربیتی راه بیندازیم وآگاهی های مردم را زیاد کنیم.

وی ادامه داد: باید با روش طبیب گونه جلو برویم و به سراغ جوان ها برویم ،باید ارزش های زیبای خدا را به جوان ها نشان دهیم .باید نشان دهیم با خدا بودن چقدر لذت داردتا لذت های زودگذر را فراموش کنند و درک کنند لذت واقعی این نیست.

به گزارش بسیج، در پایان مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران و مربیان نمونه عقیدتی سیاسی درسپاه فجر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار