امام جمعه فراهان گفت: عالم دینی از یک مجاهدی که هزار بار جهاد و مجاهدت می‌کند، اجرش بیشتر است.
کد خبر: ۹۵۹۵۶۵۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از فراهان؛ حجت‌الاسلام سوری، امام جمعه فراهان در مراسم گرامیداشت روز عقیدتی در سپاه و بسیج که در جوار امامزاده ذلف‌آباد فراهان برگزار شد، با بیان اینکه سالروز شهادت علامه مطهری به نام معلم نامگذاری شده است، گفت: معنای معلم تعلیم دهنده است، هر کسی در هر مقامی آموزشی بدهد، لفظ معلم بر او صدق می‌کند.

جایگاه مجاهدت دینی بالاتر از جهاد نظامی/ شهيد مطهری اسلام شناس، متفكر و انديشمند بود

وی افزود: امام صادق(ع) در وصف عالمان ربانی می‌فرماید؛ «علمای شیعه ما مرزداران هستند که بر مرزهای ایمان مردم و در برابر ابلیس و پیروانش به مرزداری می‌پردازند و آن‌ها را از هجوم به ضعفای شیعه باز می‌دارند و شیعه را از تسلط ابلیس و یاران ناپاکش محفوظ و مصون نگه می‌دارند».

امام جمعه فراهان تصریح کرد: عالمان دین این خصوصیت را دارند و مانعی برای شیطان هستند و اجازه نمی‌دهند شیطان شیعیان را از مسیر دین خارج کنند و مثل یک سد پولادین هستند؛ عالم دینی از یک مجاهدی که هزار بار جهاد و مجاهدت می‌کند، اجرش بیشتر است.

حجت‌الاسلام سوری اظهار کرد: به تعبیر فلاسفه، جسم مرکب روح است و عالم دینی دفاع از روح می‌کند و این‌گونه جسم می‌تواند بخوبی حرکت کند؛ اهل علم و عالم میراث‌دار انبیاء الهی است و در این خصوص آیه قرآن تکلیف را مشخص می‌کند. انبیاء دعوت به خدا کرده و مردم را از طاغوت برحذر می‌دارند و ظالم را معرفی می‌کنند.

وی افزود: کسی که اهل علم است باید جلوی بدعت را بگیرد و اگر چنین نکند، عذاب در انتظار آن شخص است. همه وظیفه داریم از دین دفاع کنیم اگر مکاتب دیگر حرف برای گفتن دارند اهل علم آن‌ها توانستند از میراث آن‌ها محافظت کنند.

امام جمعه فراهان خاطرنشان کرد: ماندگاری در تاریخ تنها به خاطر عبادت نبوده به خاطر مواضع سیاسی به حق و به موقع بوده که در تاریخ برجسته شده است، این‌ها انسان‌ساز هستند و می‌توانند تحول ایجاد کنند.

جایگاه مجاهدت دینی بالاتر از جهاد نظامی/ شهيد مطهری اسلام شناس، متفكر و انديشمند بود

شهيد مطهری اسلام شناس، متفكر و انديشمند بود

حجت‌الاسلام طاهریان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان نیز در این مراسم گفت: سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سپاه پاسداران به نام روز عقیدتی نامگذاری شده است. شهید مطهری متفکر اسلامی و شیعی در عصر حاضر و بهترین معرف ایشان حضرت امام(ره) است.

وی ادامه داد: همه آثار شهید مطهری، اسلامی است و برای همه قشرها قابل فهم است، شهید مطهری تئوریسین صد در دصد اسلامی است، کسانی که به دنبال پیدا کردن کد اسلامی ناب محمدی هستند می‌توانند از این آثار بهره بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات