به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی؛

همایش حکمت مطهر در شبستر برگزار شد

تبریز- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا در این همایش به تشریح سلوک فردی و اجتماعی استاد شهید مطهری پرداخت.
کد خبر: ۹۵۹۶۴۳۲
|
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرایی گفت. سراسر زندگی استاد مطهری، در راستای احیای مجدد تفکر دینی و حیات بخشیدن به فرهنگ اسلام و مسلمانان سپری شد.

وی افزود: استاد مطهری نه تنها به خرافه زدایی و جداسازی پیرایه های دروغین از آموزه های دینی می پرداخت، بلکه فرهنگ بان تیزبینی بود که هر جا می دید به آموزه ای از آموزه های اسلامی ایراد و اشکالی مطرح می کنند، آن ایراد را به طور کامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می داد و سپس با توجه به مبانی اصیل اسلامی، خطای اشکال کننده را روشن می ساخت و غبار از چهره احکام و قوانین اسلامی می زدود. 

 حجت الاسلام سرایی  بیان داشت: استاد مطهری یکی از چهره هایی است که در احیای تفکر اسلامی، بیش ترین نقش را داشت و یکی از پرچم داران این بینش نوین اسلامی است و بحق و آثار ارزشمند او قطعا جزو آثار بی بدیل و کم نظیری است که  در تمامی زمینه های فرهنگی واجتماعی راهگشاست.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه عاشورا ویژگی بسیار مهم استاد مطهری، را برخورداری از غیرت دینی دانست و گفت: پس از آن که او با پشتکار و تلاشِ بی وقفه، با آموزه های حیات بخش معارف الهی آشنایی کامل یافت و هرجاکه احساس کرد به اسلام جفا می شود، مردانه وارد میدان شد و با رعایت کامل موازین تحقیق و تحلیل علمی، منصفانه از احکام و اصول اسلامی دفاع کرد. و تا جان در بدن داشت، در دفاع از دین کوتاه نیامد.
 
حجت الاسلام سرایی با اشاره به تهدیدات منافقین در مورد شهید مطهری افزود:وقتی استاد مطهری، با تمام وجود، در دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، در عرصه های گوناگون سیاسی و فرهنگی به فعالیّت می پرداخت، تهدیدهای بسیاری متوجّه او می شد، امّا در برابر این تهدیدها، با خونسردی تمام می فرمودند: «هر وقت خدا بخواهد ما را می برد، حالا اگر از طریق شهادت باشد، خیلی بهتر است.
 
 همایش حکمت مطهر به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق به همت عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه شبستر برگزار و از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی نمونه تجلیل شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار