فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه مطرح کرد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه گفت: ۵۰ گروه جهادی در شهرستان ساوه ثبت و ساماندهی شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۹۷۴۰۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱

سرهنگ پاسدار علیرضا مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در ساوه؛ درخصوص تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی گفت: ثبت و سازماندهی بیش از ۵۰ گروه جهادی توسط بسیج سازندگی شهرستان ساوه صورت گرفته است که در این راستا، گروه‌های جهادی پزشکی، دندانپزشکی، فرهنگی و آموزشی به مناطق کم برخوردار اعزام شده‌اند و علاوه بر ارائه خدمات به مردم ارتباط و همبستگی خوبی بین افراد به وجود آمده است.

وی افزود: سعی بر آن است که با شناسایی این افراد به مسئولان شهرستانی، استانی  و کشوری زمینه‌ای را مهیا نماییم که این گروه‌های جهادی را به سطح کشور اعزام نماییم.

مهدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دیگر این گروه‌های جهادی گفت: تهیه و توزیع ۲۸۹۱ بسته معیشتی،   ۱۱۲۵ بسته لوازم التحریر، نذر قربانی به مقدار ۶۷ رأس، تهیه ۶۸ سری جهیزیه، تهیه ۷۱۰۰۰  غذای گرم و همچنین توزیع ۵۰۰ بسته بهداشتی بین معلولین و نیازمندان از جمله اقدامات جهادگران ساوجی بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه تصریح کرد: باتوجه به نزدیک شدن به دهه کرامت نیز ۲۰ سری جهیزیه تهیه شده است که در این دهه به زوج‌های کم‌برخوردار تحویل داده خواهد شد.

وی به فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه که با هدف کمک به جوانان در حوزه اشتغال و ازدواج صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: امسال تعدادی صندوق قرض الحسنه مردم محور اشتغال‌زا در سطح شهرستان ایجاد می‌شود که برای توانمندسازی، آموزش و نیز کمک به بازاریابی و فروش محصولات تولیدی توسط اعضای صندوق هدفگذاری شده است.

مهدی گفت: کلاس‌های اشتغال زایی برای ۶۵۰ نفر تشکیل شده که این مهم یکی از وظایف بسیج سازندگی است و علاوه بر حمایت و رسیدگی، درآمدزایی را نیز برای این اقشار آموزش دهد.

وی تصریح کرد: متقاضی  ایحاد اشتغال برای ۲۳  نفر به مبلغ  ۵۵ میلیارد ریال هستیم که قصد داریم در سال ۱۴۰۳ این مبلغ را افزایش دهیم.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه به جهاد آبرسانی اشاره و تصریح کرد: پروژه عظیمی در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با هزینه کرد بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال با کمک بسیج سازندگی، دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرستان در حال انجام است که تاکنون مراحل انجام کار به بالای  ۷۰ درصد رسیده است.

وی در خصوص روستا‌های تحت پوشش بسیج سازندگی بیان کرد: تعداد ۲۸ روستا و ۴۱۰۰ خانوار تحت پوشش بسیج سازندگی شهرستان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش ۱۳۰۰۰ نفر در قالب پروژه‌هایی از جمله، حفر کانال لوله‌گذاری خط انتقال آب شرب به طول ۱۲ کیلومتر، حفر کانال لوله‌گذاری شبکه توزیع داخلی ۲۳، حفر چاه آب شرب به روش دستی و روتاری ۵ روستا، احداث ۷ مخزن ذخیره آب شرب ۲۰ الی ۵۰۰ مترمکعب، جمعا به مقدار ۱۵۴۰ مترمکعب، ساخت و تجهیز دو‌ ایستگاه پمپاژ آب بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار