نشست جهاد تبیین با موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم» برگزار شد

نشست جهاد تبیین با موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور امام جمعه و مدیران ادارات شهرستان ایرانشهر در محل سالن اجتماعات شهید مالکی فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۰۰۷
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، به همت حوزه مقاومت بسیج ادارات و کارمندان سپاه شهرستان ایرانشهر نشست جهاد تبیین با موضوع «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور امام جمعه حجت الاسلام عیسی بزمانی و مدیران ادارات شهرستان ایرانشهر در محل سالن اجتماعات شهید مالکی فرمانداری برگزار شد.

امام جمعه شهرستان در این نشست ضمن اشاره به اینکه شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» یک شعار اقتصادی با ابعاد پررنگ اجتماعی است، شاخص‌های اندازه‌گیری جهش تولید در دو بخش تولید ناخالص داخلی و پیچیدگی اقتصادی و شاخص‌های اندازه‌گیری مشارکت مردم در سه بخش تمایل به مشارکت اجتماعی، مشارکت عینی و امید به آینده قابل توجه است.

وی مشارکت مردم را هم هدف و هم عامل پیشرفت دانست و تحمل و مدارای اجتماعی، پذیرش همگانی تصمیم‌ها، روحیه مسئولیت‌پذیری، احساس تعلق، نشاط، خشنودی و رضایتمندی و امید به آینده از جمله دستاوردهای مشارکت مردم مبرشمرد.

حجت الاسلام بزمانی تصریح کرد: از جمله مولفه‌های مشارکت مردم می‌توان توانایی اعضای جامعه برای همکاری فعالانه، تاثیر بر تصمیم‌سازی‌ها و سهیم شدن در منافع حاصل از پیشرفت را نام برد. 

این مسئول بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود که فرصت‌ها و توانمندی ایجاد شده مردم احساس کنند موثرند و در منافع پیشرفت شریک هستند. فعال شدن مردم در فعالیت‌های خرد، اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و پایش عمومی، جمع‌سپاری اصلاح قوانین و مقررات، گردشگری کسب و کار و برنامه‌ریزی تعاملی از جمله روش‌های مشارکت مردم است.

امام جمعه شهرستان ایرانشهر بیان داشت: موضوع اقتصاد زیارت به عنوان یک سرمایه عظیم می‌تواند جزو مولفه‌های تعالی‌بخش در مسائل مذهبی و معرفتی، یک فرصت در مسائل انقلابی و یک درآمد پایدار و گسترده در مسائل اقتصادی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار