خبرنگاران خدمتگزاران عرصه اطلاع رسانی و روشنگران افکار عمومی هستند

سردبیر سابق خبرگزاری بسیج استان قم در گفت‌وگویی ابراز داشت: خبرنگاران خدمتگزاران عرصه اطلاع رسانی و روشنگران افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌کنند.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۸۵
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات بدون تعارف با سردبیر سابق خبرگزاری بسیج استان قم گفت‌وگو داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید، مشروح مصاحبه به شرح زیر است:

رهبر معظم انقلاب فرمودند: رویشهای نوبه‌نو را در بسیج به وجود بیاورید، بسیج این ظرفیّت را دارد که کشور را قدم‌ به‌ قدم با گام‌های بلند جلو ببرد. در همین راستا، بدون تعارف با دانیال قنبری سردبیر سابق خبرگزاری بسیج استان قم گفت‌وگو داشتیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

خودتان را معرفی کنید:
دانیال قنبری هستم ۲۲ ساله؛ دانشجوی کارشناسی برق قدرت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم، خبرنگاری را در سطح پایگاه و حوزه مقاومت بسیج، سردبیری خبرگزاری بسیج استان قم و همچنین خبرنگاری و عکاسی در برخی رسانه‌ها از سوابق بنده در حوزه خبرنگاری و رسانه است.

●چه شد که وارد این فعالیت شدید؟
با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر انعکاس اخبار و رسالت‌های بسیج و علاقه‌ای که به حوزه خبرنویسی و عکاسی داشتم وارد این حرفه شدم.

●چه تجربیاتی دارید و چه موضوعات خاصی را پوشش داده‌اید؟
در حوزه خبرنگاری، اخبار مرتبط به شخصیت‌های مطرح استان قم، کشوری، مراسمات استانی و پایگاهی را بنا به اون رسالتی که یک خبرنگار داراست را پوشش دادم.

●در زمان انتخاب موضوعات، چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟
برای سوژه‌یابی و انتخاب موضوع، به نوع برنامه و مراسم و حتی شخصیت‌های حاضر بستگی دارد. از آنجایی که خبرنگار همیشه همراه مردم است، اهتمام به خواسته‌ها و نیازهای مردم همیشه در اولویت بنده قرار داشته است.

●مهمترین و زیباترین خاطره‌ که شما را با چالش‌هایی نیز مواجه کرد چه بوده است؟
خاطره‌ای که برای بنده بسیار شیرین است، این است که در اوایل آغاز کار حرفه‌ای در حوزه خبرنگاری، با چالش‌های زیادی رو به رو می‌شدم و این چالش‌ها گاهی اوقات موجب یاس بنده می‌شد؛ ولی با سعی و تلاش، مطالعه، پیگیری آموزشات و... از این چالش‌ها گذر کردم.

●چه نکاتی را برای بهبود مهارت‌های خود مورد توجه قرار می‌دهید؟
رکن مهم در خبرنویسی مطالعه است، یک خبرنگار هرچقدر مطالعه بیشتری داشته باشند، غلو نگارش وی تقویت پیدا می‌کند. در کنار مطالعه او، ذهن جوال و خلاق او هم بسیار اهمیت دارد که با پیگیری اخبار و عکس‌های مرتبط به سوژه خبری خود می‌توان این قسم را فعال کرد.

●چگونه با تغییرات روزمره در صنعت خبری و رسانه‌ها برخورد می‌کنید؟
خبرنگاران خدام عرصه اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت‌های موجود آشنا می‌کنند، انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیت‌ها در جامعه مرهون تلاش‌های بی وقفه اصحاب رسانه است.

●چه نکاتی برای افزایش تأثیرگذاری فعالیت‌تان مدنظر شماست؟
خبرنگاران همچنین نقش بسزایی در روایت صادقانه رویدادهای سطح جامعه دارند، فلذا آنان با اهتمام به این موضوع می‌توانند موثرتر و مورد اعتمادتر واقع شوند.

●چه توصیه‌هایی برای افرادی که به حرفه خبرنگاری یا عکاسی یا... علاقه‌مند هستند و تمایل به فعالیت در امور بسیج را دارند، دارید؟
کسب رضایت الهی را در نظر بگیرید و همواره برای خشنودی آحاد مردم و افراد جامعه و هدف خود بکوشید.

مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار و حرفه خود قرار دهید و در ریل انقلاب حرکت کنید.
نیازهای مردم را همیشه در نظر داشته باشید و همیشه در جریان حق و حقیقت باشید.

خبرنگاری یک حرفه سخت و طاقت فرسا با امنیت شغلی نسبتاً پایین است، اما اگر در مسیر درستی با سیاست‌هایی که دارید گام بردارد، به سهولت می‌توانید به چهره برجسته تبدیل شوید و آینده خوبی را برای خود رقم بزنید.

●تعریف شما از روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی موتور محرک اجزای یک سازمان در تحقق حماسه‌های آن است که باید یکایک اجزای یک سازمان را بشناسد و قابلیت‌ها را بمنظور هم‌افزایی و تعامل برجسته‌سازی کند تا نتایج فعالیت‌ها بیشتر رشد و نمو داشته باشند.

روابط‌عمومی‌ فرآیندی است که در ارائه تصویر مثبت از مجموعه‌ای که در آن مشغول فعالیت هستیم، نقش مهم و بسزایی دارد که بایستی با ترغیب، تبلیغ، تشویق و نفوذ به افکار عمومی صورت بگیرد.

روابط‌عمومی‌ و خبرنگاری چيزی جز تلاش برای محافظت از ارزش‌ها، کارکردها و جایگاه یک سازمان نیست. با توجه به لزوم اصلاح نگرش، بهبود تصوير و تصور مردم از مراکز فرهنگی نظیر مساجد و پایگاه‌های بسیج، روابط و خبرنگاری تبديل به يك نياز حياتي شده است.

برقراری ارتباط مناسب با عموم مردم از طریق رسانه‌های جمعی و مخابره اخبار دقیق و صحیح جزئی از ضروريات مساجد و پایگاه‌های بسیج قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/ اسما صادقی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار