مدیرکل صداوسیما سیستان و بلوچستان:

روابط‌عمومی متصل به مردم است

علی کیخا گفت: روابط‌عمومی اتصال با مردم دارد تا مردم بدانند در دستگاه‌ها چه می‌گذرد اکنون اوضاع خوبی نیست در این جنگ شناختی روی پردازشگر افراد اثر می‌گذارد.
کد خبر: ۹۵۹۸۹۱۱
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، علیرضا کیخا، مدیرکل صداو سیما سیستان وبلوچستان در همایش مدار امید که در زاهدان برگزار شد، بیان کرد: افراد حوزه روابط‌عمومی و خبر مظلوم هستند؛ زیرا درک نمی‌شوند و دستگاه‌ها در حوزه خبر عقب‌تر ایستادند و درک مسئولان از افکار عمومی درست نیست، امروز در دنیا نظرسنجی کمتر می‌شود؛ بلکه افکارسنجی می‌شود در نظرسنجی ممکن است نظری بر زبان بیاید که با تفکر متفاوت باشد ضریب خطای افکارسنجی با نظرسنجی برابر نیست.

وی ادامه داد: با کانال‌های که افکار عمومی را به سمت‌وسویی خاص هدایت می‌کنند باید برخورد شود افرادی که با طیف‌های سیاسی مختلف جریان‌های را در کانال‌ها ایجاد می‌کنند با نظرات مختلف و تحلیل می‌تواند هدایت افکار را داشته باشند.

مدیرکل صداوسیما استان تصریح کرد: روابط‌عمومی اتصال با مردم دارد تا مردم بدانند در دستگاه‌ها چه می‌گذرد اکنون اوضاع خوبی نیست در این جنگ روانی در واحدهای پردازشگر افراد اثر می‌گذارند جنگ شناختی روی پردازشگر افراد اثر می‌گذارد و آن خروجی که می‌خواهد ایجاد می‌شود.

وی افزود: مثلاً در ذهن مخاطب ما تبعیض نقش بسته است، در اینجا خدمت می‌شود تمام مسئولان در بحرانی مانند سیل حضور دارند و هرچه می‌توانند ارائه می‌دهند؛ اما بازهم تفکر تبعیض وجود دارد این در اثر تأثیر بر پردازشگر مغزها است اینجا کار روابط‌عمومی شفاف‌سازی باید کنند.

کیخا تشریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند: «فرهنگ همان ذهنیات ما است» همه اتفاقات از دریچه احساس ما وارد می‌شود به‌واسطه ذهنیات ما این رفتار شکل می‌گیرد روابط‌عمومی بر ذهنیات انسان باید توجه داشته باشند ما با جسم انسان‌ها سروکار نداریم؛ بلکه باروح و ذهن آنان سروکار داریم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین جهاد، جهاد رسانه است که بسیار سخت‌تر است، خبر اول، روایت اول و تحلیل روایت سه‌لایه اساسی است لایه اول روایت اول خبر است خبر اول غیر از روایت اول است روایت اول تفسیر و تحلیل خبر اول است در خبر اول باید ریسک‌پذیر بود باید هوشیار بود و در خبر اول نباید همه چیز را گفت.

مدیرکل صداوسیما استان در پایان عنوان کرد: انسجام گفتمانی و انسجام جبهه‌ای و تشکیلاتی لازم است اکنون وقت اختلاف نیست رسانه‌های باید دور هم جمع شوند و یک جبهه را تشکیل دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار