خبرهای داغ:

گلدسته‌هایی که با هنر دست بانوان مسجدی قد کشیدند

گلدسته‌هایی که با هنر دست بانوان مسجدی قد کشیدند
بانوان کانون زینب کبری(س) مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای پایین کوه زنجان در یک همت جمعی درآمد حاصل از فروش دو تخته فرش دستبافت را صرف خرید گلدسته‌های مسجد نمودند، که این گلدسته‌ها ظهر امروز بربام مسجد نصب شد.
کد خبر: ۹۵۹۹۱۹۹
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان-از زنجان، نشاط و صفای معنوی حاکم بر روستای پایین کوه زنجان با از راه رسیدن گلدسته های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) موج می زد. بوی اسپند روی آتش که بچه های روستا دود می کردند، احسان شیرینی و شکلات توسط بانوان مسجد و نذوراتی که هریک از اهالی بر روی پرچم سبزرنگ مزین به نام حضرت ابوالفضل(ع) نصب شده بر سردرب مسجد، اهداء می شد؛ شور دیگری به مراسم می داد.

 

قبل از نصب، گلدسته ها را برای زیارت اهالی به حیاط مسجد آوردند، قطره‌های اشک برگونه پیرو جوان جاری بود، هریک از مادران دستان خود را به نشانه تبرک بر روی گلدسته‌ها کشیده و بر سرو صورت طفلان خود می کشیدند. پیرزنانی که به سختی خم شده و بر این گلدسته ها بوسه می زدند. آمین هایی که پس از هر دعا برای سلامتی و فرج امام زمان(عج) و سلامتی خیرین مسجد شنیده می شد و ذبح قربانی در پای گلدسته‌ها، همگی نشان از صفای باطنی اهالی این روستا بود.

همت بانوان کانون زینب کبری(س) روستای پایین کوه زنجان به ثمر نشست

گلدسته های این مسجد با درآمد حاصل از فروش دو تخته فرش دستبافت که به همت بانوان فعال کانون فرهنگی هنری زینب کبری(س) به دست آمده بود، خریداری شده است.

 

خانم نصیری یکی از بافندگان این فرش‌ها به خبرگزاری شبستان گفت: زمین این مسجد توسط یکی از خیرین مسجد اهداء شد و با نذوراتی که توسط اهالی روستا جمع آوری شد، مسجد را بنا کردیم. تمام عملیات های عمرانی و بهسازی مسجد را از محل ندورات مردمی انجام می دهیم.

همت بانوان کانون زینب کبری(س) روستای پایین کوه زنجان به ثمر نشست

وی ادامه داد: با حضور جمعی از بانوان مسجد تصمیم گرفتیم تا برای مسجد گلدسته خریداری و نصب کنیم به همین منظور تمام توان خود را به کار گرفته و از طریق بافت و فروش دو تخته فرش دستبافت و نذوراتی که از اهالی جمع آوری کردیم این گلدسته‌ها را تهیه کردیم.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری زینب کبری(س) نیز در سخنانی به گوشه ای از فعالیت های این کانون در مسجد اشاره کرد و افزود: بیشتر اعضای این کانون را جوانان، نوجوانان و بانوان تشکیل می دهد و در هر مناسبتی برای هر یک از این افراد برنامه های متعددی پیش بینی می شود.

 

شهلا محمدی با یادآوری اینکه در راستای مهارت آموزی و اشتغالزایی بانوان عضو این کانون یک دار قالی در مسجد برپا شد، گفت: پس از اتمام این فرش، از درآمد حاصل از فروش آن گلدسته مسجد خریداری شد. مابقی هزینه های مربوط به خرید گلدسته از محل کمک های مردمی و خیرین منطقه تامین شد.

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در پایین کوه خیابان شهید یداله محمدی انتهای کوچه بنفشه چهار در مساحت ۴۵۰ متر مربع  و در سال ۸۹ به همت خیرین این منطقه ساخته شد.

همت بانوان کانون زینب کبری(س) روستای پایین کوه زنجان به ثمر نشست

ارسال نظرات
آخرین اخبار