۹ فقره قوانین‌ مخل کسب و کار در استان اردبیل برطرف شد

معاون امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۶۲ مورد از قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در این استان شناسایی شده که از این تعداد ۹ فقره در استان برطرف شده است.
کد خبر: ۹۵۹۹۴۰۲
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

۹ فقره قوانین‌ مخل کسب و کار در استان اردبیل برطرف شد

به گزارش خبرنگار بسیج علیرضا علوی روز پنجشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل برگزار شد افزود: در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قوانین مخل کسب و کار مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای تایید نهایی به هیات مقررات زدایی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام مسئولان در حمایت از سرمایه‌گذاری در استان بیان کرد: تاکنون ۲۹۳ مورد شکایت از سوی متقاضیان درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها ثبت شده که تمامی آنها در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شده است.

علوی بیان کرد: بیشترین شکایت متقاضیان درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی مجوزها در استان اردبیل به ترتیب از اصناف، ادارات وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صمت ثبت شده که تمامی آنها به غیر از یک مورد حل و فصل شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون زمینه صدور مجوز چهار هزار و ۷۰۰ نوع کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها فراهم شده که بیش از ۸۰ درصد آنها مربوط به فعالیت‌های ثبت محور است.

مجوز کسب و کار در سریع‌ترین زمان ممکن صادر می‌شود

معاون امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: درگاه ملی مجوزها تنها مرجع رسمی و تحت مدیریت هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار است و متقاضیان سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از این درگاه، از طریق اینترنت طی مدت زمان ۴۸ ساعت تا ۱۵ روز مجوز کسب و کار اخذ کنند.

وی با اشاره به ارائه سه نوع مجوز خانگی ، صنفی و دستگاهی گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند بدون مراجعه حضوری و طی فرآیندی از قبل تعریف شده و صرف هزینه مشخص در طول دوره زمانی معین، با مراجعه به آدرس اینترنتی www.mojavez.ir وارد کارزار کسب و کار شوند و با استفاده از این سایت کسب و کار مورد نظر را جستجو و راهنمای دریافت آن را مطالعه و از شرایط و مدارک لازم نیز برای دریافت مجوز اطلاع یابند.

معاون امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل همچنین در خصوص خدمات ارائه شده در درگاه ملی مجوزها افزود: ثبت درخواست‌ها و صدور مجوزهای کسب و کار به صورت کاملا الکترونیکی، بدون حضور و بدون کاغذ انجام می‌گیرد و زمانی که متقاضیان در ثبت درخواست به راهنمایی نیاز داشته باشند می‌توانند از کارشناسان درگاه و دستگاه به صورت برخط راهنمایی بخواهند.

علوی اظهار کرد: دستگاه‌ها موظف هستند در بازه زمانی مشخص شده در درگاه ملی مجوزها به متقاضیان پاسخ بدهند و فقط در صورتی درخواست متقاضی را رد می‌کنند که یکی از شرایط مصوب در درگاه ملی مجوزها را نداشته باشند و برای اطلاع از وضعیت کسب و کارهای کشور و سرمایه‌گذاری مطمئن می‌توان از بانک اطلاعات کسب و کار ایران استفاده کرد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مجوز همه واجدین شرایط را بدون بهانه‌جویی و بدون قید و شرط ، با روش ثبت محور و نظارت‌های پسینی (با شفاف کردن شرایط هر کسب و کار) صادر کنند و متقاضی با هر شرایطی فقط با ثبت کد ملی و نشانی و تایید نظارت پسینی ماموران می‌توانند در سامانه کسب و کار مورد نطر خود را ثبت نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار