پیش‌بینی ۱۵ هزار میلیارد تومان مصوبه در مازندران

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به مازندران ۱۱۷ مصوبه با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۹۵۹۹۶۶۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محسن منصوری امشب در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور رئیس جمهور و مسئولان استان مازندران در ساری برگزار شد، اظهار کرد: در دور اول سفر به مازندران، ۱۵ هزار میلیارد تومان مصوبه داشتیم که ۱۱ هزار میلیارد تومان تامین و انجام شد.

وی تصریح کرد: در اجرای تعهدات دستگاهی در دو دستگاه دچار مشکل بودیم که در موضوع مولدسازی اشکالات اجرایی داشتند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ۹ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اقتصادی تقدیم دستگاه‌های استان شد، افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان در سفر اول اعتبار تخصیص یافت.

این مسئول ادامه داد: افتتاح بیمارستان رازی، مرحله نهایی بیمارستان تنکابن، ساختمان سد گلورد، و غیره از اقدامات برجسته این سفر بود.

منصوری با اشاره به اینکه تا پایان دولت هر ماه هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود، تصریح کرد: در دور دوم سفر، مجموعاً ۱۱۷ مصوبه با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مصوبات پیشنهادی سفر دوم، تکمیل ساختمان سد هراز و تکمیل راه اصلی هراز،  آبرسانی به شهرهای مختلف و تاسیسات فاضلاب شهرها است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو با اعتبار ۵۵۰۰ میلیارد تومان و وزارت راه و شهرسازی با ۴ هزار میلیارد تومان بیشترین اعتبارات را در سفر دوم خواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: ارزیابی مدیران استانی در این سفر انجام خواهد شد و حداقل ۱۰ مدیر جای خود را به نیروهای جدید خواهند داد.

منصوری اظهار کرد: بررسی آخرین وضعیت زباله و کارخانجات در روز دوم سفر انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: در این دولت ۹۰۰۰ واحد تولیدی راکد احیا شد و در مازندران ۳۹۵ واجد راکد احیا شد و جشن آن نیز برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی افزود: طی یک دهه ۱۰ درصد گلزار شهدا بازسازی و در این دولت ۲۴ درصد بازسازی و نوسازی شد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای با همکاری ثبت احوال، با اخذ سند مزارع مردم را به نام خود می‌کند و لذا اصل کار کشاورزی و زمین کشاورزان مورد تهدید قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: دولت باید قیمت تمام شده برنج را اعلام کند تا قیمت پایه باشد وضع در مرکبات هم باید به همین منوال باشد و همچون گندم باشد.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه سدهای نیمه تمام مازندران باید تکمیل و تمام شود، ادامه داد: مدیریت مرکبات و برنج مازندران به استانداران داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: پسماند در مازندران فاجعه است.

این مسئول بیان کرد: مازندران متناسب با پیشرفتش مدرن نیست آزادراه و حمل و نقل ریلی باید توسعه شود.

وی افزود: مشکل جمعیت در مازندران جدی است و ۱۳۴ پروژه نیمه تمام کلان در این استان لازم است به اتمام برسد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: تامین آب خنک کن برای نیروگاه شهید سلیمی نکا از الزامات است و ممکن با ادامه این روال این نیروگاه از ادامه کار بایستد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار