خبرهای داغ:
تحلیلی بر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی از خودکفایی در ساخت دارو تا عملیات بزرگ وعده صادق؛

رسالت رسانه‌ها، افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان باشد

رسالت رسانه‌ها، افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان باشد
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین رسالت رسانه را افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان عنوان کرد. 
کد خبر: ۹۵۹۹۹۰۳
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵

قزوین_ به گزارش بسیج، اختتامیه جشنواره جام رسانه امید با حضور تیم های برتر رسانه استان ها صبح امروز در سالن مرکز همایش های بین المللی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

سردار «قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز طی سخنانی در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید که با حضور تیم‌های برتر رسانه استان‌ها در محل دانشگاه جامع انقلاب اسلامی سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با بیان این نکته که رسانه، ستون فقرات جهاد تبیین و محور امیدآفرینی است، اظهار کرد: خبرنگاران، افسران جنگ نرم در تقابل با دشمنان هستند؛ دشمنانی که با همه ابزارهای مدرن در پی ناامیدی جوانان و مردم کشور تلاش می‌کنند.


انقلاب اسلامی دو گفتمان لیبرال دموکراسی و مارکسیستی را به چالش کشید

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ دو گفتمان لیبرال دموکراسی و مارکسیستی را به چالش کشید و نویدی برای آزادگان جهان در زمینه رهایی از دست مستکبران بود‌؛ شرق و غرب به قراردادهای نظامی اکتفا نمی کردند و با ایجاد پادگان‌شهری به نام «رژیم صهیونیستی» زخم عمیقی بر پیکر جهان اسلام و منطقه وارد کردند و با حمایت سرانِ مرتجع منطقه، ادامه ظلم و چپاول را تضمین کردند.

سردار قریشی عنوان کرد: طی پنج قرن گذشته شاهد بودیم که فرانسه، انگلیس، اسپانیا و آمریکا در جای جای جهان و در قالب استعمار کهن، از طریق حمله نظامی و گماشتن یک دست نشانده، تمام ثروت ملت‌ها را به تاراج می بردند؛ همچنان که در هند با ایجاد کمپانی هند شرقی؛ چپاول کشورهای آسیا و غرب آسیا را سال‌ها میسر ساختند.

وی افزود: زمانی بود که شاه مخلوع ایران می‌گفت «من حکومتم را مدیون خدا، ملت، ارتش و شما (انگلیس و آمریکا) هستم». شاه آن قدر به آمریکا نزدیک بود که بیشتر تلاش‌هایش برای کسب رضایت آنها بود که این موضوع نشان از تسلط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی آمریکا بر ایران داشت؛ دولت محمدرضا پهلوی با استدلال ملی شدن صنعت نفت، می‌گفت ما ایرانیان لولهنگ هم نمی‌توانیم بسازیم؛ غرب و آمریکا از مردم ایران حق توحش می گرفتند تا اینکه امام خمینی(ره) مردم را بیدار و متوجه کرد که باید استقلال سیاسی و ملی خویش را باز بیابیم.

سردار قریشی در ادامه اظهار کرد: 5 دهه پیش اگر بنا بود حکومتی روی کار بیاید، حتماً باید به قدرت‌های شرقی یا غربی اتکا می‌داشت و حتی روشنفکران و برخی مذهبیون نیز، استقلالِ بدون وابستگی به یکی از این دو بلوک قدرت را محال می‌دانستند. این تصور همچنان وجود داشت تا زمانیکه ملت ایران در روز سوم خرداد سال 1361 با رهبری امام خمینی(ره)، در مقابل هجوم همه کشورهای دنیا و تحریم ها ایستاد و با آزادسازی خرمشهر، اراده خود را بر مستکبرین دنیا تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: در دوران قاجار، معاهده ننگین ترکمانچای و گلستان به ایران تحمیل شد و بخش های بزرگی از کشور تجزیه گردید. رژیم ننگین پهلوی نیز همان خط و سیر را ادامه داد؛ واگذاری مناطق بزرگی از کشور به افغانستان، واگذاری آرارات و بخش هایی دیگر به ترکیه به سفارش انگلیس، واگذاری بحرین و واگذاری حق کشتیرانی در اروند به عراق، از جمله اقدامات ذلیلانه صورت گرفته در زمان رژیم پهلوی محسوب می‌شود.

اراده پولادین ملت در جنگ تحمیلی عامل مهم در پاسداری از خاک میهن اسلامی بود

سردار قریشی اراده پولادین ملت در جنگ تحمیلی را عامل مهم در پاسداری از خاک میهن اسلامی دانست و گفت: صدام در پایان دفاع مقدس و هنگامی که یک شکست‌خورده کامل بود گفت «شما به آن چه که می خواستید دست یافتید»؛ کشوری که زمانی بی‌اراده و ضعیف بود و قابلیت ساخت سلاح انفرادی را هم نداشت امروز به صورت آمریکا و انگلیس و اذناب آنها سیلی می‌زند و اِبایی از آنها ندارد.

رسالت رسانه افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان باشد

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه، رسالت رسانه را افزایش انگیزه در جامعه، ترویج امید و نشاط و حمایت از دانشمندان جوان دانست و گفت: جورج فریدمن تحلیگر و استراتژیست آمریکایی و از اعضای سیا می‌گوید «مشکل ما با ایران بر سر مسائل هسته ای نیست، ایران بدون هیچگونه حمایتی از سوی بلوک‌های قدرت، در حال نبرد با آمریکاست و توانسته ضربات خودش را وارد کند و به یک الگوی مناسب تبدیل شود».

سردار قریشی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی طی چهار دهه گذشت و پرداخت و گفت: پیش از انقلاب ۲۴ هزار پزشک در کشور فعال بودند که ۵۰ درصد آنها پاکستانی، بنگلادشی و هندی بودند؛ آنها اغلب دانشجویان پرستاری بودند و قواعد اولیه پزشکی را نیز نمی‌دانستند در حالیکه امروز جزو برترین‌های علم پزشکی در دنیا هستیم.

وی در ادامه با مقایسه دوران پیش و پس از انقلاب در عرصه های مختلف بیان کرد: قبل از انقلاب، درصد بانوان فارغ التحصیل دانشگاه ها ۶ درصد بود که این میزان امروز به ۴۶ درصد رسیده است؛ تعداد بانوان پزشک نیز ۵۹۷ نفر بود که امروز از ۶۰ هزار نفر فراتر رفته است.

سردار قریشی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، در بسیاری از حوزه‌ها جزو برترین ها هستیم؛ از جمله رتبه دوم بنیادی، سوم سدسازی، ششم در علم نانو، هفتم در رشد امید به زندگی و سیزدهم در داشتن سوخت هسته ای؛ همچنین در زمینه توانایی پرتاب ماهواره نیز جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم و در علم ژنتیک جزو ده کشور برتر و چهارمین کشور برتر پیوند اعضا محسوب می‌شویم و همه این‌ها را به برکت شعار «ما می‌توانیم و خودباوری مردم ایران داریم. در دوران پهلوی ما در صنعت نفت صددرصد وابسته بودیم و امروز ایران سازنده و صادرکننده فناوری‌های حوزه نفت است.

وی اضافه کرد: ما قبل از پیروزی انقلاب، اجازه تعمیر ادوات نظامی آمریکایی را هم نداشتیم اما امروز ناو جنگی، اژدرها، پهپادها و موشک‌ها را خودمان می سازیم و از شرق و غرب بی نیاز هستیم.

عملیات وعده صادق اولین حمله کشور خارجی پس از ۷۰ سال به اسراییل بود

سردار قریشی در ادامه، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق دارای دو بعد مهم بود تصریح کرد: از ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق می توان به فرماندهی رهبر معظم انقلاب و توان فناورانه ایران در حوزه نظامی اشاره کرد. عملیات وعده صادق از چند منظر دارای اهمیت بود. ابتدا اینکه حمله ایران از داخل خاک خود علیه رژیم صهیونیستی صورت گرفت. دوم آنکه این عملیات، اولین حمله یک کشور خارجی پس از ۷۰ سال به اسراییل بود و مهمترین و حفاظت شده ترین پایگاه های این رژیم منحوس را مورد هدف قرار داد.

وی بکارگیری تجهیزات پهپادی مدرن و موشک‌های کروز و بالستیک را از دیگر شاهکارهای صورت گرفته در عملیات وعده صادق عنوان کرد و گفت: پهپادها و موشک‌های ما در این عملیات، توانستند از 12 حلقه حفاظت شده در منطقه که ناتو، اروپا و آمریکا آنها ایجاده کرده بودند، عبور کند.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه بیان کرد: در جریان عملیات وعده صادق شاهد بودیم که مقامات نظامی ارشد دشمن، برای توصیف این عملیات از کلماتی نظیر «عملیات بزرگ، گسترده و بازدارنده» استفاده کردند. روزگاری نیروهای مسلح کشور ما ما اجازه ساخت فشنگ و سلاح های اولیه را هم نداشت در حالی که امروز به برکت انقلاب، سازنده و صادر کننده سلاح های راهبردی هستیم.

همچنین در این نشست، دکتر مرتضی کارآموزیان مسئول سازمان بسیج رسانه نیز بیان کرد: روایت مربوط به این جام، از سال گذشته شروع شد و برابر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین و انتشار اخبار امید آفرین، تصمیم برگزاری یک رویداد رسانه ای پایه‌گذاری شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار