مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

پنج هزار و ۸۰۰ واحد طرح ملی مسکن در استان اردبیل در دست ساخت است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اعلام کرد: ساخت واحدهای مسکونی شهرهای کوچک این استان در قالب طرح مسکن ملی با سرعت مطلوب جریان دارد و بر این اساس پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت است.
کد خبر: ۹۵۹۹۹۲۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

پنج هزار و ۸۰۰ واحد طرح ملی مسکن در استان اردبیل در دست ساخت است

حامد کیخسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج با بیان این که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت انتخاب شده است، گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پنج هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در دست ساخت در شهرهای استان اردبیل حدود ۳۲ درصد است.

وی بیان کرد: برخی از واحدهای مسکونی در حال ساخت نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در شهرهای اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و نیر تکمیل شده و در آستانه واگذاری به متقاضیان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل افزود: در طرح ملی مسکن روستاها نیز فراموش نشده و در قالب این طرح، واگذاری اراضی ملی موجود در حوالی روستاها به خانه‌اولی‌های روستانشین نیز پیش‌بینی شده است.

واگذاری ۳۵۰ قطعه زمین به خانه اولی‌های روستایی استان اردبیل

وی اظهار کرد: در این قالب در هشت روستای استان اردبیل زمین ملی شناسایی و به بافت طرح هادی روستا الحاق شده تا در ساخت مسکن در اختیار اهالی همان روستا قرار گیرد و تاکنون ۳۵۰ قطعه به صورت رایگان در اختیار خانه اولی‌های روستایی قرار گرفته است.

کیخسروی اضافه کرد: روش بهره‌مندی از این زمین‌ها ثبت‌نام در سایت نهضت ملی مسکن و موجود بودن زمین در محل تقاضا و سکونت روستاییان خانه‌اولی است و با توجه به این که در مرحله اولیه اجرای این طرح قرار داریم، به مرور بر تعداد روستاها و بهره‌مندان این گونه زمین افزوده خواهد شد.

وی همچنین گفت: هم‌اینک اقدامات واگذاری زمین در هشت روستای استان اردبیل جریان دارد و به مرور در سایر روستاهای استان نیز مین واگذار شده و ساخت و ساز مسکن نیز بر اساس الگوی مسکن روستایی معیشت‌محور انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار