گزارشی غرورآفرین از پیشرفت های انقلاب؛

 ستاره ای که خلیج فارس را روشن کرد

 ستاره ای که خلیج فارس را روشن کرد
پالایشگاه ستاره خلیج فارس با علم ایرانی ساخته شد و دست برتر ایران را در صنعت پتروشیمی و نفت به دنیا نشان داد.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۳۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۷

قزوین_ به گزارش بسیج، ساخت ستاره خلیج فارس در سال ۱۳۸۴ برای غلبه بر تهدیدهای دشمن مبنی بر تحریم بنزین کشور شروع شد، در دولت نهم و دهم با پشتوانه فنی و علمی کشور خصوصا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا دست به کاری شاخص زدند که بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین در دنیا را با تلاش جهادی به بهره برداری رساندند.

به دلیل وابسته بودن صنعت نفت و گاز ایران به فناوری خارجی از دوران قاجار تا عصر پهلوی همواره نقطه ضعف ایران در برابر فشارهای خارجی و تحریم های یک جانبه جهانخواران بود بنزین به عنوان مولفه قدرت کشور در سامان دهی اوضاع اجتماعی و تردد های جاده ای نقش مهمی در امنیت دارد.

سال ۱۳۵۷ تولید روزانه بنزین کشور ۱۴میلیون لیتر که پس از انقلاب با افزایش ظرفیت داخلی روزانه به ۹۵میلیون لیتر رسید. ستاره خلیج فارس با درخشندگی علم ایرانی بیش از ۴۴ میلیون لیتر تولید روزانه دارد که سه برابر تولید کشور در عصر پهلوی است.

امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(س) کارهای شاخص و برتر صنعت نفت و گاز را انجام می دهد که در جدال با غول های نفتی مانند شل و توتال دست برتر علم ایرانی را به نمایش گذاشت. آن روز که مدیران غربزده با قراردادهای محرمانه ای پی سی نفتی پای شرکت های استعماری و انحصاری را باز کردند و اسناد میادین نفت و گاز کشور را تقدیم قطر کردند تا از منبع مشترک بیشتر استخراج کند و در کنار تحریم ها ثروت کشور را به خاطر نداشتن تکنولوژی به تاراج ببرند.

ستاره درخشان خلیج فارس با علم ایرانی طلوع کرد و مهندسانی از جنس فارابی، ابوریحان بیرونی ، غیاث الدین کاشانی شروع به خلق حماسه ماندگار پالایشگاه ستاره خلیج فارس کردند که در دنیا نظیر ندارد.

پس از افتتاح این پروژه عظیم مهندسان ایرانی ایران در برداشت از مخازن مشترک پیشی گرفت و مدیریت خوب این مجموعه توانسته است با سود عالی در زمره برترین ها باشد و گام خوبی برای صادرات این محصول بردارد،آمریکا در مواجه با انقلاب و‌ نظام اسلامی ایران بارها ایران را تهدید به قطع واردات بنزین کرد و به عنوان حربه فشار علیه کشور اقدام می کرد.

پس از خودکفایی بنزین با افتتاح ستاره خلیج فارس آمریکا از تحریم بنزینی ایران عقب نشینی کرد و کارآمدی این صنعت عظیم ایرانی به اندازه هزار لشگر آمریکایی برای کشور امنیت و آسایش به همراه آورده است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار