مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز:

بخش مهمی از ناترازی برق ناشی از بد مصرفی مصرف کنندگان است

تبریز- مدیرعامل توزیع برق تبریز با اشاره به ناترازی برق، گفت: بخش مهمی از ناترازی برق ناشی از بد مصرفی مصرف کنندگان است.
کد خبر: ۹۶۰۰۲۴۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجات شرقی، اکبر فرج نیا در جمع خبرنگاران افزود: ناترازی برق در حوزه تولید از سال های گذشته بوده ولی بخش مهمی از آن مربوط به بد مصرفی و رفتار مصرف کنندگان است که در فصل سرما نیز 30 تا 40 درصد برای وسایل سرمایشی افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت برق در صدد محدود کردن مصرف برق نیست بلکه تلاش دارد با نهادینه کردن مصرف بهینه و پرهیز از مصرف بی رویه موجب آسایش مردم شود.

اکبرنیا ادامه داد: درجه آسایش سرمایشی 24 درجه است و با آن می توان عبور موفقی در ایام پیک بار برق داشت و این حداقل انتظاری است که از مردم داریم.

وی روشنایی معابر را از دیگر چالش های شرکت توزیع برق عنوان و بیان کرد: همکاران با کار جهادی و تلاش شبانه روزی در حوزه بهره برداری همه توان خود را به کار بسته اند تا با شناسایی، رصد نواقصات و مراجعه به محلات این بخش از مهم کار را نیز به سرانجام برسانند و در کوتاه مدت روشنایی معابر را به 90 درصد برسانیم.

اکبر نیا جایگزینی کابل های خود نگهدار با کابل های مسی را از دیگر چالش های شرکت توزیع برق خواند و گفت: با توجه به ارزش بهای مس شاهد سرقت این نوع کابل ها در حجم بالایی هستیم که با جایگزینی کابل های خود نگهدار می توان هم از خاموشی و هم حیف و میل اموال دولت پیشگیری کرد.

وی ساماندهی شبکه برق بازار تبریز را از دیگر مباحث مهم و اولویت ها اعلام و اظهارداشت: با توجه به بافت تاریخی و مذهبی بازار تبریز و انتظار مردم، تلاش می کنیم ساماندهی این شبکه متناسب با بافت تاریخی بوده و به آن آسیب نزند.

اکبرنیا کمک به مبلمان شهری و شبکه متناسب با آن را از دیگر برنامه های شررکت توزیع برق تبریز نام برد و ادامه داد: محقق شدن این امر مستلزم مشارکت شهرداری و مردم است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز حوزه صنعت، کشاورزی و اداری را از محورهای مهمی در عبور از ناترازی برق دانست و افزود: در حوزه صنعت و شهرک های صنعتی با جابجایی جمعه با یک روز دیگر می توانیم موجب کاهش مصرف برق در این حوزه باشیم. 

اکبرنیا ادامه داد: سال گذشته مصرف اانرژی در حوزه صنعت 7 تا 9 درصد افزایش داشت ولی با مدیریتی که انجاام یافت کاهش تولید در حوزه انرژی نداشتیم.

وی اضافه کرد: پروانه 90 درصد مشترکان کشاورزی زیر 18 ساعت در شبانه روز است و با 5ر ساعت در روز مصرف آن ها صفر و محاسبه برق آن ها رایگان می شود.

اکبرنیا گفت: ادارات  هم موظف هستند در زمان اداری 30 درصد صرفه جویی و پس از زمان اداری 70 درصد مصرف بهینه را رعایت کنند که اگر رعایت نشود با آن ها برخورد خواهد شد.

وی همچنین از نصب 200 نیروگاه خورشیدی در استان خبر داد و گفت: این نیروگاه ها طبف تفاهم نامه ای با بسیج سازندگی سپاه عاشورا، کمیته امداد و بهزیستی در منزل مددجویان راه اندازی شده است تا از آن ها انرژی تولیدی خریداری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار