رئیس سازمان اورژانس کشور؛

داروخانه در نقطه صفر مرزی مهران راه‌اندازی شود

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت:مقرر شد به منظور پیشگیری از ایجاد تجمع زائران برای دریافت داروهای مورد نیاز، فضایی در مجاورت مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی پایانه مرزی مهران ایجاد شود و دارو به زائران عرضه شود.
کد خبر: ۹۶۰۰۶۳۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به سفر ۲ روزه به استان ایلام به منظور آمادگی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام اربعین، از راه اندازی مجدد اورژانس هوایی ایلام پس از ۲ سال و تا هفته آینده پس از بازدیدهای فنی و هماهنگی‌های استانداری و فرودگاه ایلام، خبر داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و چالش‌های بهداشتی و درمانی استان ایلام به ویژه پایانه مرزی مهران را بررسی کردیم، افزود: بخش عمده‌ای از ترددهای زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی مهران به زیارت عتبات می‌روند. بنابراین استان ایلام و مرز مهران برای ما در خدمت‌رسانی، استراتژیک و مهم است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی پایانه مرزی مهران در سال گذشته با حضور وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که با استاندار ایلام داشتیم، مقرر شد در بخش گیت خروجی زائران، فضایی در اختیار اورژانس قرار گیرد تا یک مرکز با استفاده از سازه‌های سبک ساخته و تردد بین مسیر کمتر و خدمات مورد نیاز زائران در محل، ارائه شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور از تمهیدات ویژه برای تامین دارو و راه اندازی داروخانه در نقطه صفر مرزی در مهران خبر داد و گفت: مقرر شد به منظور پیشگیری از ایجاد تجمع زائران برای دریافت داروهای مورد نیاز، فضایی در مجاورت مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی پایانه مرزی مهران ایجاد شود و دارو به زائران عرضه شود.

میعادفر خاطرنشان کرد: چندین سال ایام اربعین در فصل گرما و تابستان است بنابراین برنامه ما، راه‌اندازی مراکز درمانی ثابت بود که در این زمینه سال گذشته مرکز درمانی در مرز مهران راه‌اندازی شد.

وی افزود: در ایام گرم سال، ارائه خدمات در سازه‌های موقت و چادر، امکان پذیر نیست و هدف و برنامه ما، ارائه خدمات در مراکز ثابت بود که انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت یکی از زمینه‌های همکاری خیرین و سازمان‌ها در ایام اربعین را ایجاد اتاق‌های سرد دانست و گفت: زائرانی که دچار گرمازدگی می‌شوند، می‌توانند در اتاق‌های سردی که توسط خیرین یا سازمان‌ها راه‌اندازی می‌شود، بمانند و در صورت نیاز به خدمات بیشتر، در مراکز درمانی ثابت و اورژانس پذیرش شوند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: امکانات سازمان اورژانس کشور از جمله ناوگان و نیرو از سایر دانشگاه‌ها در ایام اربعین به مرز مهران اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال باتوجه به ورود آمبولانس‌های جدید به ناوگان اورژانس کشور، تلاش داریم که این آمبولانس‌ها در ایام اربعین در مناطق مرزی خدمات مورد نیاز بیماران را ارائه کنند و بعد از این ایام در دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شوند.

هدایت حیدری زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این بازدید، اظهار داشت: وجود پایانه مرزی مهران و تردد میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین (ع) یک فرصت برای خدمت‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوزه سلامت است.

وی افزود: از حمایت وزیر بهداشت در اعتماد به کادر سلامت استان ایلام تقدیر می‌کنیم و امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام تصریح کرد: انتظار می‌رود با حمایت‌های وزارت بهداشت و تلاش‌های همکاران، بتوانیم مطالبات و معوقات را در اسرع وقت پرداخت کنیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار