روایتی از فعالیت‌های فرهنگی یک گروه جهادی؛

گروه جهادی شهید «زمانی‌نیا»؛ از جهاد برای آبادانی تا جهاد فرهنگی

در شرایط کنونی که دشمن تلاش دارد با ایجاد یأسو ناامیدی فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه اسلامی کمرنگ کند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره شهدا می‌تواند بهترین راهکر مقابله باشد.
کد خبر: ۹۶۰۱۱۰۶
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در عمر کوتاه بشر که زمان پایان یافتن آن مشخص نیست همواره افراد به دنبال آن هستند که بدانند بهترین کاری که می‌شود انجام داد چیست و در میان معصومین و دوستدارانشان این سوال پرسیده شده و معصومین فرمودند در دنیا کاری است که ارزش آن مانند دریا در برابر یک ظرف آب است و آن هدایت یک فرد از وضعیت نامطلوب به یک وضعیت مطلوب است.

در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب اسلامی تلاش دارند تا با انواع هجمه‌ها از شبیخون فرهنگی گرفته تا جنگ ترکیبی، مدیریت اذهان را به دست گرفته و در نهایت نظام اسلامی را از پای درآورد، هدایت افراد با ارزش‌ترین کار در طول عمر یک انسان می‌تواند باشد. به واقع جهاد فرهنگی بالاتر و بزرگ‌تر از جهاد نظامی است چراکه قوام یک کشور، به فرهنگ است.

یکی از اقداماتی که می‌تواند در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن اثرگذار باشد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره شهدایی است که با باور و ایمان قلبی به دفاع از اسلام و انقلاب پرداختند. کاری بزرگ که گروه جهادی شهید زمانی‌نیا شهرستان ساوه در آن قدم نهاده است.

امیر بختیاری مسئول گروه جهادی شهید زمانی‌نیا از دانشجویان ساوجی درباره اقدامات این گروه جهادی اینگونه می‌گوید: فعالیت این گروه جهادی که از سه سال پیش شکل گرفته است بیشتر عرصه‌ی فرهنگی است.

وی درخصوص نامگذاری این گروه جهادی به نام شهید «زمانی‌نیا» گفت: این گروه جهادی در واقع با توسلی که برای رفع مشکل به این شهید والامقام داشتم، شکل گرفت. 

بختیاری تصریح کرد: امروز در کنار سازندگی و فعالیت‌های عمرانی و خدمات رسانی به مردم نیاز است تا گروه‌های جهادی در عرصه جهاد فرهنگی نیز تلاشی مضاعف داشته باشند.

این مسئول گروه جهادی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد تا با پررونق کردن ضدارزش‌ها در جامعه اسلامی به اهداف شوم خود برسد، تصریح کرد: ما در گروه جهادی شهید «زمانی‌نیا» در کنار خدمتی که به بندگان خدا می‌کنیم، کار فرهنگی نیز انجام دهیم؛ برگزاری یادواره‌های شهدا و فعالیت‌های فرهنگی، تبیینی، ترویجی در کنار اقدامات عمرانی، معیشتی و اشتغالزایی مد نظر اعضای این گروه جهادی است.

وی برگزاری 5 یادواره شاخص را بخشی از برنامه‌های این گروه جهادی عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامات اثرگذار این گروه جهادی با پیوستن کاروان «بوی پیراهن یوسف» شکل گرفت به این ترتیب که این کاروان با ملحق شدن به گروه جهادی شهید زمانی‌نیا مروج فرهنگ ایثار و شهادت شد.

بختیاری ادامه داد: این کاروان سال 94 تأسیس شده و پرچم حرم مطهر حضرت زینب(س) را که هدیه‌ای ارزشمند از طرف سردار شهید سلیمانی در سال 96 است به همره دارد و مراسماتی را که برپا می‌کنیم متبرک به پرچم حضرت زینب(س) می‌کنیم.

این مسئول گروه جهادی تاکید کرد: هدفی که داریم گردآوری لباس و وسایل به یادگار مانده از شهدا است؛ تا آن را شمار سربازان امام زمان(عج) برسانیم و این عهدی است که با خود بسته‌ایم که با رسیدن به آخرین عدد آن‌ها را به نزد مقام معظم رهبری ببریم.

وی افزود: تاکنون لباس سردار شهید سلیمانی، انگشتر شهید ابومهدی، لباس شهید حججی به این گروه جهادی اهدا شده است و این کاروان در سراسر کشور برای جمع‌آوری یادگاری‌های شهدا سفر می‌کند.

بختیاری خاطرنشان کرد: هدیه ارزشمند دیگری که در اختیار داریم انگشتر مقام معظم رهبری است که در حمایت از اقدام فرهنگی این گروه و کاروان در اختیارمان قرار داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار