در پیام فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان راوربه مناسبت سوم خرداد آمده است؛

آزادسازی خرمشهر نماد اراده ملت ایران است

آزادسازی خرمشهر نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر نمادین نیز اهمیت زیادی داشت و نشان‌دهنده توان و اراده ملت ایران در برابر تجاوز بود.
کد خبر: ۹۶۰۱۱۲۱
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، عبداللهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان راوربه مناسبت سوم خرداد پیامی صادر کرد.


ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی عزیز ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و جمعی از همراهان سوم خرداد ۱۳۶۱، روز آزادسازی خرمشهر در جریان جنگ ایران و عراق است. این روز در تقویم ایران به عنوان "روز مقاومت، ایثار و پیروزی" شناخته می‌شود. در این عملیات بزرگ که با نام "بیت‌المقدس" شناخته می‌شود، نیروهای ایرانی موفق شدند خرمشهر را پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط نیروهای عراقی آزاد کنند.

خرمشهر از نظر استراتژیک و معنوی برای ایران اهمیت زیادی داشت و آزادسازی آن نقطه عطفی در جنگ به شمار می‌رود. این پیروزی باعث تقویت روحیه و انگیزه نیروهای ایرانی شد و نقش مهمی در تغییر معادلات جنگ داشت. آزادسازی خرمشهر نه تنها از نظر نظامی بلکه از نظر نمادین نیز اهمیت زیادی داشت و نشان‌دهنده توان و اراده ملت ایران در برابر تجاوز بود.

هر ساله در سوم خرداد، مراسم و برنامه‌های مختلفی در سراسر ایران برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهدا و ایثارگران این عملیات بزرگ گرامی داشته شود. این روز فرصتی است برای یادآوری اهمیت مقاومت و اتحاد ملی در مقابل دشمنان و تداوم راه شهدا و ایثارگران، همچنین قرار دادن آن به عنوان الگویی امتحان شده و موفق برای فتح خرمشهر های پیش روی ملت ایران تا رسیدن به قله ی حاکمیت توحید و ظهور حجت الهی إن شاءالله.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار