خبرهای داغ:
مثل مصطفی |

گفتگوی بسیج با دانش‌آموز مهریزی که با اختراعش صوت را تبدیل به نور کرد + فیلم

علی اکبر حیدری گفت: باید شرایطی فراهم شود که دانش آموزان بتوانند بدون دغدغه در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.
کد خبر: ۹۶۰۱۵۸۶
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸

گفتگوی بسیج با دانش‌آموز مهریزی که با اختراعش صوت را تبدیل به نور کرد + فیلم

علی اکبر حیدری در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به اختراع دستگاه تبدیل صوت به نور در سال ۱۳۹۸، بیان کرد: از این دستگاه می‌توان در حوزه‌های امنیت اطلاعات، کمک به ناشنوایان و کم شنوایان و گفتار درمانی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه این دستگاه را در مقطع هفتم تحصیلی خود اختراع کردم، اظهار کرد: سال ۹۹ در جشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی مدال برنز و در سال ۱۴۰۰ در جشنواره بین المللی ابن سینا مدال نقره گرفتم.

این دانش آموز مخترع دامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز جزو برگزیدگان جشنواره ملی اکسیر دانشگاه صنعتی شریف شدم. هم‌اکنون نیز علاقمند به فعالیت و اختراع در حوزه‌های الکترواپتیک و عمران هستم.



حیدری افزود: از مسئولان می‌خواهم شرایطی برای دانش آموزان فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند در رشته تحصیلی مورد علاقه خود تحصیل کنند. اگر شرایط تغییر کند شاید دانش آموزان راحت‌تر بتوانند دنبال آنچه می‌خواهند کشف کنند و بدان علاقه دارند، بروند.

این دانش آموز مخترع با بیان اینکه هم اکنون برای اینکه رشته تجربی بازار کار بهتری دارد، بیشتر دانش آموزان در این رشته تحصیل می‌کنند. گفت: باید شرایطی فرهم شود تا دانش آموزان خود را بهتر بشناسند و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

وی گفت: بنده بخاطر فراهم نبودن شرایط تحصیلم در شهرستان مهریز در رشته ریاضی، دو سال در رشته دیگری تحصیل می‌کردم و از این بابت احساس خوبی نداشتم تا اینکه شرایط مهیا شد و تغییر رشته دادم. امیدوارم این امکان برای همه دانش اموزان مهیا شود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار