خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

رئیس جمهور شهید به عنوان یک الگوی تراز انقلاب اسلامی است/ساختار و بنیان‌های سیاسی کشور مستحکم است

همدان-امام جمعه همدان معرفی رئیس جمهور شهید به عنوان یک الگوی تراز انقلاب اسلامی را از ثمرات شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت برشمرد و گفت: امروز مردم مسئولین را با معیارهای رئیس جمهور شهید ارزیابی می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۱۲
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در مراسم بزرگداشت شهیدان خدمت که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد با تسلیت شهادت خادمان ملت اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال آنچه که در آخرت به خوبان خودعطا می‌فرماید به دلیل عمل‌های خالصانه و مجاهدانه به شهدای خدمت هم عنایت فرماید.

وی با بیان اینکه وقوع هر حادثه‌ای را می‌توان از زوایای مختلف مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد، عنوان کرد: گاهی شیطان در وقوع حوادث اولیای خود را می‌ترساند و تحلیل‌های مبتنی بر ضعف ارئه می‌دهد اما طبق روایتی از ائمه معصومین (ع) در تحلیل حوادث اجتماعی آمده است که هیچ بلیه و سختی اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه در باطن آن الطاف و نعمت خفیه الهی باشد که ما با این روایت ۴۵ سال زندگی و از نزدیک آن را تجربه کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امام راحل نیز بر این باور بودند که در درون اتفاقات سیاسی و ابتلائاتی که در جامعه اتفاق می‌افتد نعمتی در درون آن وجود دارد، گفت: وقتی سید مصطفی فرزند گرامی امام(ره) به شهادت رسید، ایشان فرمودند ما در ظاهر مصیبت زده شده‌ایم اما این از برکت‌ها و الطاف الهی است.

وی با بیان اینکه ما در ظاهر رئیس جمهور مردمی و خدوم خود را از دست داده‌ایم اما به طور قطع در درون این حادثه تلخ برکات و الطاف الهی نهفته است، تصریح کرد: رئیس جمهور همواره در کنار مردم بود و دغدغه حل مشکلات مردم را داشت و به معنای واقعی کلمه بنایش بر خدمت و حل مشکلات کشور بود که این خدوم بودن را هر وجدان بیداری درک کرده است، هرچند موفقیت‌های اقدامات دولت وابسته به واقعیت‌های اقتصادی بیرون بود که در ظاهر این حادثه تلخ و مصیبت است اما در باطن برکت، نعمت و الطاف الهی است.

شعبانی با اشاره به اینکه شهادت آیت الله رئیسی و شهدای خدمت ثمراتی نیز به همراه داشت، بیان کرد: در پی این حادثه معیاری برای فهم صداقت رسانه‌های داخلی ایجاد شد به طوری که با وجود حضور چند میلیونی مردم در مراسم تشییع این شهدا، متاسفانه برخی از رسانه‌های داخلی تصویری از این حضور را منعکس نکردند که جای گله‌مندی است ضمن اینکه برخی از این رسانه‌ها با این دولت در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت هستند و با این وجود حتی یک تصویر هم از حضور مردم منتشر نکردند.

وی با بیان اینکه نمایش بصیرت بالای مردم با حضور میلیونی در مراسم تشییع از دیگر ثمرات این حادثه تلخ است، گفت: با این وجود برخی‌ها ترس و ابا داشتند که این حضور وبصیرت را به تصویر بکشند و رسانه‌ای کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان معرفی رئیس جمهور شهید به عنوان یک الگوی تراز انقلاب اسلامی را از دیگر ثمرات این حادثه تلخ برشمرد و گفت: مدیران و مسئولین باید به این دقت داشته باشند که امروز مردم آنها را با شاخص‌ها و معیارهای رئیس جمهور شهید ارزیابی می‌کنند.

وی در تشریح دیگر ثمرات این حادثه تلخ با بیان اینکه شهادت رئیس جمهور و همراهانش نشان داد ساختار سیاسی کشور یک ساختار مستحکم است، اضافه کرد: امروز رئیس جمهور اگر نیست، دولت و ساختار سیاسی کشور هست و این حادثه نشان داد که ساختار سیاسی کشور وابسته به شخص و رئیس جمهور و قدرت اول سیاسی کشور نیست و نشان از این دارد که ساختار سیاسی کشور یک ساختار مستحکم است.

شعبانی با تاکید بر اینکه با شهادت رئیس جمهور همراه خلاء و مشکلی در اجرای وظایف دولت به وجود نمی‌آید، چراکه ساختار و بنیان‌های سیاسی کشور مستحکم است، بیان کرد: مدیران و مسئولین دولتی باید به اجرای تعهدات خود همچون گذشته پایبند باشند و به وعده‌هایی که به مردم داده شده و بر خدمت‌رسانی تاکید شده بود، باید تا آخرین روز از کار این دولت انجام دهند و به وظیفه‌ای که داشتند عمل کنند.

وی حضور گسترده و میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت در شهرهای مختلف را نشان از دیانت سیاسی آنها دانست و اظهار کرد: این موضوع در عرصه‌های مختلف خود بروز می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در ماه آینده به شاخص‌های مهم رئیس جمهور بعدی نیز اشاره و عنوان کرد: اینکه شهید رئیسی انتظارات مردم را از رئیس جمهور بالا برد، حرف کاملا درستی است بنابراین کار رئیس جمهور بعدی سخت است و اگر توانایی مردمی بودن را به معنای واقعی کلمه دارد به میدان بیاید چراکه نمی‌شود حرف از مردم زد اما مردمی نبود.

وی با اشاره به مجاهدت‌های خالصانه جهادی و خستگی‌ناپذیر بودن رئیس جمهور شهید، بیان کرد: یک رئیس جمهور نباید روز تعطیل را بشناسد و همواره باید دغدغه رفع مشکلات مردم و جامعه را داشته و در راستای حل این مشکلات در تلاش باشد.

شعبانی با بیان اینکه ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که شبانه ‌روز تلاش کند و بتواند فضای خدمت صادقانه را استمرار دهد، یادآور شد: این عرصه مسئولیت، فرصتی برای خدمت مردم است که باید آن را دریافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار