خبرهای داغ:
الگو باشیم |

گفتگوی بسیج با فردی که مهمترین دغدغه‌اش، هدایت شغلی صحیح دانش‌آموزان است

توصیه‌ام به جوانان این است که در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی و آشنایی با ابعاد مختلف اشتغال و مهارتی که مورد علاقه‌شان است بپردازند.
کد خبر: ۹۶۰۱۸۰۲
|
۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۹

خبرگزاری بسیج _ آرمان عباسی «جهادگر نمونه در حوزه آموزش مهارتی» ساکن تهران است و ۳۰ سال سن دارد؛ وی مدیر گروه جهادی و موسسه آموزش مهارتی نمکدان است که در حوزه آموزش مهارت به نوجوانان ۱۵ الی ۱۹ ساله فعالیت دارد. 

 

این مدیر طی دو سال حدود ۶۰ هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد را در خصوص بروز استعداد و کسب مهارت، هدایت و مشاوره نموده است که‌ تاکنون حدود دو هزار نفر از آنها در مهارتی که به آن علاقه داشته‌اند مشغول به کار شده‌اند.

 

 هم‌اکنون حدود ۳ سال از عمر تاسیس گروه جهادی که آرمان عباسی متولی آن است می‌گذرد. یک شبکه ۵۰۰ نفره از دانشجویان و اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این حرکت جهادی وی را همراهی می‌کنند.

 

 

 

آرمان عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: هفت هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد به اردوی راهیان پیشرفت اعزام و با کسب و کار مناطق بومی شهرشان آشنا شدند.

 

 

وی اظهار کرد: با گذشت دو سال از فعالیت موسسه آموزشی مهارتی نمکدان، نزدیک به دو هزار نفر از دانش آموزان هنرستانی در مهارتی که به آن علاقه داشته‌اند در یک فرایند آموزشی در کنار تحصیل مشغول به کسب و کار شده اند و همچنین هفت هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد را نیز به اردوی راهیان پیشرفت اعزام و با کسب و کار مناطق بومی خود آشنا کرده‌ایم.

 

وی در ادامه بیان کرد: همچنین ۱۸ هزار نفر از دانش‌آموزان برای کسب مهارت آموزی تکمیلی به سازمان فنی حرفه‌ای معرفی شده اند تا از مهارت‌های این سازمان برخوردار شوند.

 

عباسی در خصوص فرایند آموزش در این موسسه عنوان کرد: نزدیک به ۶۰ هزار دانش آموز در روستاها و شهرهای مختلف کشور تحت این فرایند هستند و با توجه به اینکه پراکندگی جغرافیایی بالایی در این راستا وجود دارد، تماس تلفنی را استراتژی کاری مان قرار داده‌ایم؛ پس از اینکه دانش آموزان را در نقاط مختلف شناسایی کردیم به اردوی راهیان پیشرفت اعزام تا با کسب و کارهای موفق استان‌شان آشنا شوند و چالش‌ها، فرصت‌ها و فرایند موفقیت‌ شرکت‌ها را دریابند و این امر مایه امید و انگیزه برای آنان شود. 

 

وی ادامه داد: همچنین فایل مربوط به دوره‌های آشنایی با کسب و کار های پول‌ساز در اختیار آنان قرار می‌ گیرد و پس از آنکه تسلط خوبی نسبت به رشته و آینده شغلی‌شان پیدا کردند فرایند راه‌وری را شروع می‌کنیم؛ در واقع دانش‌آموزان طراحی مسیر شغلی، تکنیک‌ها و تاکتیک‌های ایده پردازی و طرح نویسی را آموزش می‌بینند و با کسب و کارهای رشته های خودشان به صورت تخصصی آشنا می شوند و بازارهای کسب و کارهای شغلی را آنالیز می‌کنند و نحوه مجوز گرفتن‌را می‌شناسند. درواقع در کنار تحصیل به فردی با تجربه و با دانش تبدیل می شوند تا به توسعه کسب و کار مورد علاقه‌شان برسند.

 

وی به عنوان یک الگوی بسیجی به جوانان توصیه کرد در کنار تحصیل به مهارت‌آموزی و آشنایی با ابعاد مختلف اشتغال و مهارتی که مورد علاقه‌شان است بپردازند و اینگونه نباشد که تک بعدی حرکت کنند و فقط خود را مختص درس خواندن بدانند و در ابعاد مختلف فعالیت نداشته باشند . توقع جامعه از آنان این است که با کسب درآمد بتوانند نقش آفرینی جدی در کشور داشته باشند. 

 

وی همچنین از مسئولان خواست که کمک کنند مهارت آموزی در کشور به نهضت مهارت آموزی تبدیل شود.

 

عباسی ادامه داد: ما برنامه‌ای برای مهارت آموزی در مناطق روستایی و محروم نداریم؛ باید برنامه مدونی در این راستا صورت گیرد که هر کس در هر نقطه‌ای از کشور که بخواهد مهارتی متناسب با بوم خود داشته باشد به آسانی دسترسی داشته باشد و مهارت را بیاموزد؛ همچنین مهارت‌ها باید پیوست اشتغال داشته باشد و متصل به بازار کار باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار