دکتر مجذوبی خبر داد

افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اکباتان در همدان بعد از ۱۴ سال

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان اکباتان بعد از ۱۴ سال در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید و امروز شاهد افتتاح این مرکز به عنوان یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی کودکان و شاخص در غرب کشور هستیم.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۵۸
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی مجذوبی در آیین افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کودکان اکباتان که با حضور وزیر بهداشت و درمان، استاندار همدان، مسئولین و پرسنل این بیمارستان در سالن آمفی تئاتر برگزار شد، ضمن ادای احترام به شهید خدمت آیت الله رئیسی اظهار کرد: ایشان تلاشگر و خستگی ناپدیر بود و همه ما مشتاقانه منتظر ورود ایشان به همدان بودیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم افزود: دو یادگار دولت سیزدهم، رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال در مقیاس کشوری و افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی اکباتان در همدان بود که امروز شاهد افتتاح بخش دندانپزشکی کودکان همدان در این بیمارستان با حضور وزیر بهداشت هستیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه بیمارستان اکباتان بعد از ۱۴ سال در ابتدای دولت سیزدهم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که مابقی آن در این دولت انجام شد، گفت: در ابتدای دولت از منابع سفر ریاست جمهوری کار آغاز شد و به سرعت پیش رفت و کار تجهیز انجام شد که امروز شاهد افتتاح این مرکز به عنوان یکی از مراکز تخصصی و فوق تخصصی کودکان و شاخص در غرب کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید بیمارستان فاطمیه راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ابراز کرد: مرکز سانتر آی سی یو نوزادان و درمان ناباروری سطح سه در این بیمارستان راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: امروز شاهد افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تخت اکباتان با ۱۳ بخش، ۸ اتاق عمل و بخش ال دی آر و... هستیم؛ همچنین بزرگترین بلوک خوابگاهی در دولت سیزدهم با ظرفیت ۶۰۰ نفر سال گذشته با ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی شد.

وی به افزایش واحدهای فناور و دانش بنیان از ۴۰ به ۷۰ واحد در دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره کرد و گفت: محصولات تجاری‌سازی این واحدها نیز از ۲۰ به ۴۰ محصول ارتقاء یافته است؛ کسب مجوز و راه اندازی ۴ پژوهشکده که در نوع خود بی‌نظیر است و سومین دانشگاه علوم پزشکی در کشور است که معاونت بین‌الملل را ایجاد کردیم.

مجذوبی با بیان اینکه تاسیس خانه مدیران غرب کشور در دانشگاه علوم پزشکی همدان، آغاز ساخت همراه سرا در دو بیمارستان از دیگر اقدامات مهم در استان است، ابراز کرد: در مجموع ۴۳ پروژه به مساحت ۸۱ هزار متر مربع با یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی دو سال و نیم اخیر افتتاح شد.

وی با اشاره به ۱۲۰ پروژه جاری در ۹۵ هزار متر مربع خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در سایه انجام فعالیت‌ها توانست رتبه دوم توسعه خوابگاهی متاهلی را در کشور کسب کند، رتبه پنجم در افتتاح پروژه‌ها، رتبه اول کشور در شاخص رفاه دانشجویی توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز کسب شد و در حوزه مدیریت فرهنگی و فعالیت فرهنگی بین پنج دانشگاه اول براساس ۲۴ شاخص موجود مورد ارزیابی قرار گرفتیم و با مساعدت وزارت بهداشت توانستیم ۱۰ رشته جدید بگیریم و ۶۲ عضو جدید هیات علمی را کسب کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار