خبرهای داغ:
اسماعیلی خبر داد

افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر/اخذ مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر

همدان- فرماندار ویژه ملایر گفت: زحمات زیادی برای اخذ مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر انجام شد و امروز به واسطه حمایت‌های دولت سیزدهم، جشن افتتاح این دانشکده را گرفتیم.
کد خبر: ۹۶۰۴۵۴۸
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر/اخذ مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دانشکده علوم پزشکی ملایر به عنوان یکی از ماندگارترین خدمات دولت مردمی سیزدهم و هدیه رئیس جمهور شهید به ملایری‌ها، پس از سال‌ها انتظار امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در آئین افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر اظهار کرد: زحمات زیادی برای اخذ مجوز دانشکده علوم پزشکی ملایر انجام شد و امروز به واسطه حمایت‌های دولت سیزدهم، جشن افتتاح این دانشکده را گرفتیم.

سلمان اسماعیلی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی یک‌هزار روز رئیس جمهور بود که در این مدت به مانند بسیاری از دیگر نقاط کشور به طور میانگین هر ۵۰ روز یک خدمت شاخص در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهرستان رونمایی و یا کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

وی بیان کرد: یک نمونه بارز این خدمات ماندگار، ارتقای دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی است و پس از سال‌ها مرکز آنژیوگرافی ملایر طی یک ماه آینده رونمایی و راه‌اندازی می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، افتتاح طرح‌هایی همچون مرکز ناباروری بیمارستان مهر، اورژانس بیمارستان مهر، درمانگاه تخصصی بیمارستان مهر، مرکز جامع سلامت شهر زنگنه و افتتاخ مرکز غربالگری سرطان بیمارستان مهر و مرکز شیمی‌درمانی را از دیگر خدمات درمانی ارایه شده در دولت سیزدهم در ملایر برشمرد.

وی از دیگر خدمات به شبانه‌روزی شدن مرکز اسلامشهر آق‌گل و علی‌آباد دمق، تجهیز بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و خرید تجهیزات پزشکی، ساخت بخش نوزدان و راه‌اندازی مرکز پاتولوژی بیمارستان مهر اشاره کرد و ادامه داد: مجوز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر اخذ شد که زمین آن نیز نهایی شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه هر ۵۰ روز یک خدمت بزرگ رقم خورد و این خدمات نشان می‌دهد که کارها با قدرت در جریان است، بیان کرد: با فقدان رئیس جمهور شهید کارها تعطیل نشده و همه کارگزاران دولت و خادمان مردم خدمات را به انتها می‌رسانند و تا دقایق آخر دولت سیزدهم، خدمات تعطیل نیست و لحظه‌ای از کار و تلاش دست برنمی‌داریم.

*لزوم توسعه رشته‌های جدید در دانشکده علوم پزشکی ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با ارتقای دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، یک فضای آموزشی جدید با یک تراز مشخصی در این شهرستان ایجاد شد و این اقدام مهم، شروع یک کار عظیم در حوزه بهداشت، درمان و آموزش است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه افزود: اولین اقدام و تقاضای ما تداوم جذب و توسعه رشته‌های تحصیلی مورد است که در مرحله نخست، اقدامات لازم برای جذب رشته مامایی انجام شده و بزودی به رشته‌های این دانشکده اضافه می‌شود.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت این دانشکده و ایجاد فضایی مناسب برای رقم زدن کارهای بزرگ، اخذ مجوز رشته‌های جدید، ارتقای مقاطع بالاتر رشته‌های تحصیلی و جذب هیات علمی را از دیگر مطالبات دانشکده علوم پزشکی عنوان کرد.

نماینده مردم ملایر ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آموزشی شدن یکی از بیمارستان‌های ملایر به دنبال اخذ مجوز دانشکده علوم پزشکی، مورد انتظار است و از این ظرفیت به عنوان یک فضای آموزشی و تخصصی باید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، ادامه داد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، حماسه بدرقه شهدای خدمت باید حماسه انتخابات را بدنبال داشته باشد.

آزادیخواه گفت: با توجه به وجود وفاق، همدلی و وحدتی که در این شهرستان حاکم است، با مشارکت حداکثری مردم همراه با شور و شعور در انتخابات باید یک معدل ویژه برای این شهرستان به جای بگذاریم.

*راه‌اندازی گردشگری سلامت؛ نیاز کنونی ملایر

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: ۱۲ سال پیش اقدامات لازم برای ارتقای این دانشکده پرستاری ملایر آغاز شد و امروز به همت دولت سیزدهم این اتفاق مبارک رقم خورد.

احمد آریایی‌نژاد بر لزوم جذب و نگه‌داشت نیروهای نخبه پزشکی و پرستاری در این شهرستان تاکید کرد و افزود: راه‌اندازی گردشگری سلامت یکی از اهداف بزرگ ما است که باید محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای کوچکترین خدمات درمانی نباید به مرکز استان و سایر نقاط کشور مراجعه کنند، ادامه داد: ملایر قطب درمان جنوب استان همدان است و با نگاهی به شاخص‌ها و توسعه‌یافتگی جنوب استان، حق شهرستان‌های جنوب استان به خوبی ادا نشده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همدان قطب پزشکی است،گفت: ملایر شهرستان دوم استان است و ظرفیت و استعداد بالایی دارد و بیش از پیش باید این خدمات و امکانات در حوزه بهداشت و درمان گسترش پیدا کند، چراکه کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را بیشتر از گذشته نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ساختمان مرکز بهداشت ملایر قدیمی و فرسوده است، بر لزوم نوسازی این مرکز تاکید کرد و ادامه داد: خانه‌های بهداشت به خاطر کمبود نیرو و امکانات دچار مشکل هستند و بهداشت و پیشگیری را نباید نادیده بگیریم و نباید فقط دنبال تخصص و فوق تخصص ها باشیم.

* دانشکده علوم پزشکی ملایر نیازمند چارت جدید است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز اظهار کرد: دانشگاه تمام همت خود را برای ارائه خدمات و رسیدگی امور به مردم انجام می‌دهد و هیچ پایانی برای خدمت وجود ندارد و در تلاش برای توسعه و ارتقای نوع خدمات هستیم.

محمدمهدی مجذوبی به روند روبه رشد توسعه حوزه بهداشت و درمان شهرستان ملایر، گفت: به زودی خدمت دندانپزشکی تحت بیهوشی در ملایر راه‌اندازی خواهد شد و افتتاح دانشکده علوم پزشکی این شهرستان تازه نقطه شروع است.

وی با بیان اینکه یک دانشکده نیاز به هیات علمی دارد و هیات علمی هم نیاز به جذابیت دارد، از مسوولان ملایر درخواست کرد تا به منظور جذب و ماندگاری اعضای هیات علمی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان همچون رفاهیات در حوزه‌های مختلف، کمک‌ها و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی ملایر چارت جدید نیاز دارد و پیگیری‌های لازم را از طریق وزارت بهداشت و درمان برای اخذ تاییدیه انجام می‌دهیم تا دانشکده در حد نام خود چارت داشته باشد.

* به دنبال جذب رشته کارشناسی مامایی هستیم

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر نیز اظهار کرد: سال گذشته پس از چهار دوره بازدید هیات‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت، علاوه بر رشته کارشناسی پیوسته پرستاری که از سال ۱۳۹۲ در این دانشکده موجود بود، رشته‌های کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی و کارشناسی پیوسته هوشبری با پذیرش دانشجو، به تعداد رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر اضافه شد.

مریم مدی‌نشاط با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال جذب رشته کارشناسی مامایی هستیم، افزود: سه نفر از بومیان ملایر را به عنوان عضو هیات علمی جذب کردیم و به عنوان معاونان آموزشی از اعتباربخشی و آموزشی شدن بیمارستان‌ها حمایت کردیم.

وی گفت: به همت دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس و دیگر مسوولان، بعد از ۲۰ سال ساختمان موقوفه زنده یاد «حاج ابوالقاسم ملایری» احیا و دانشکده علوم پزشکی به این مکان منتقل شد و نیازمند حمایت مسوولان برای تعمیر و تجهیز این بنا هستیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ملایر یادآور شد: ما هنوز خوابگاه نداریم و نیازمند احداث خوابگاه هستیم و در صورت امکان مکان فعلی دانشکده پرستاری ملایر به خوابگاه تغییر کاربری یابد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار