خبرهای داغ:

جامعه صیادی مرزنشین ساماندهی می شود

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: ساماندهی جامعه صیادی که مرزنشین هستند و در دریا‌ها فعالیت می‌کنند بخش مهمی از دغدغه‌های مجموعه شیلات است که پیگیری‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۸۱
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷

مرتضی سوری در جمع رسانه‌های خوزستان در خصوص صدور مجوز صید برای شناورهای فاقد مجوز استان خوزستان بیان کرد: صدور هر گونه مجوز صید جدید برای متقاضیان، با توجه به ساختار ایجاد شده از طریق ثبت درخواست متقاضی در درگاه ملی مجوزها و طی فرایند قانونی متناسب با ظرفیت میزان مجاز برداشت از ذخایر آبزی به صورت تایید محور انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: از جمله شرایط لازم در کاربرگ‌های مصوب برای صدور گواهی پیش نیاز فنی شناور قایق صیادی شرط رعایت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی به ویژه با رویکرد بهره برداری پایدار از منابع آبزی مصوب شده است.

 

وی ادامه داد: مطابق ماده ۱۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی و آیین‌نامه اجرایی این قانون باید ظرفیت و میزان مجاز بهره‌برداری از ذخایر آبزی (شرایط زمانی، مکانی، مقداری، روشی، گونه‌ای، ابزاری و تلاش صید آبزیان) توسط مرجع ذیصلاح یعنی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب در استان تعیین و برای اجرا به اداره کل شیلات استان ابلاغ شود.

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد: باوجود پیگیری‌های انجام شده تاکنون ظرفیت قابل برنامه‌ریزی از سوی پژوهشکده آبزی‌پروری آبهای جنوب کشور در این خصوص برای استان خوزستان اعلام نشده است.

وی بیان کرد: ساماندهی جامعه صیادی که مرزنشین و در دریاها فعالیت می‌کنند همواره بخش مهمی از دغدغه‌های مجموعه شیلات است که در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم در دست اقدام است.

سوری اظهارکرد: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم جهت صدور مجوزهای صیادی به محض احصاء ظرفیت پایدار قابل بهره‌برداری از ذخایر آبزی موجود از طریق موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور اقدامات لازم و فوری انجام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار