خبرهای داغ:

چرا برای طرح رنگ‌آمیزی و نوسازی مدارس، نام «شهید عجمیان» انتخاب شد؟

طبق اعلام سردار باستان، طی سال گذشته در طرح شهید عجمیان سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی بسیج دانش‌آموزی ۲۵ هزار کلاس درس را در سراسر کشور رنگ آمیزی کردند.
کد خبر: ۹۶۰۲۳۳۱
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲

خبرگزاری بسیج _ برای حل مشکلات مربوط به قدیمی شدن بافت مدارس و کهنه شدن در و دیوار آنها، از سال گذشته سازمان نوسازی مدارس و بسیج دانش آموزی با هم تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
برای حل این مشکل مدارس، می‌شد دو رویکرد را در پیش گرفت. نخست اینکه با دریافت بودجه و تسهیلات و بستن قرارداد با پیمانکاران اقدام به به‌سازی مدارس شود و دوم آنکه از ظرفیت قرارگاه و ظرفیت‌های جهادی برای این موضوع استفاده شود.

در همین راستا، «حمیدرضا خان محمدی» رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ما برای حل این مشکل از ظرفیت قرارگاه جهادی استفاده کردیم، چون می‌توانند جمعیت بسیاری را برای حل مسئله بسیج کنند. برای مدارسی که نیاز تعمیرات جزئی هستند مثلا تعمیر آبخوری یا ایزوگام و... گروه‌های جهادی دانش‌آموزی را تشکیل دادیم و مدیر و دانش‌ِ‌آموزان مسائل را شناسایی و حل می‌کنند.
 
وجه تسمیه «شهید عجمیان» برای این طرح نیز آن است که شهید روح الله عجمیان همواره در طرح‌های جهادی برای بهسازی مدارس شرکت می‌کرد و یک گچ‌کار حرفه‌ای بود به همین دلیل طرح به نام او انتخاب شد. |

روز گذشته (۷ خرداد ۱۴۰۳) نیز با هدف مرمت و بازسازی کلاس‌های درس دانش‌آموزان، جلسه هماهنگی طرح شهید عجمیان دو، میان قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش آموزی کشور برگزار شد.

طبق اعلام سردار باستان مسئول سازمان بسیج دانش آموزی، طی سال گذشته در طرح شهید عجمیان سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی بسیج دانش‌آموزی ۲۵ هزار کلاس درس را در سراسر کشور رنگ آمیزی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها