فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در گفت‌وگو با بسیج؛

امام خمینی(ره)؛ متفکری تحول‌آفرین در عصر حاضر بود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان با بیان اینکه امام خمینی(ره)؛ متفکری تحول‌آفرین بود، گفت: به علت خصوصیات عجیبی که انقلاب اسلامی دارد، عصر کنونی به عصر امام خمینی (ره) نام گرفت زیرا با تکیه بر خدا و ارادۀ مردم توانست حاکمیت خدا و اسلام را به منصه ظهور برساند.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۸۴
|
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰

سرهنگ پاسدار صابر حیدری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی در کمیجان؛ با اشاره به ویژگی‌های مکتب حضرت امام‌ خمینی(ره) گفت: انقلابی که امام خمینی (ره) در سایه اسلام انقلابی ایجاد کرد، قدرت‌های مادی را به چالش کشید و توانایی‌های قدرت‌ معنوی انسان دین‌دار را به رخ جهانیان کشاند.
وی افزود: به علت خصوصیات عجیبی که انقلاب اسلامی دارد، عصر کنونی به عصر امام خمینی (ره) نام گرفت زیرا با تکیه بر خدا و ارادۀ مردم توانست حاکمیت خدا و اسلام را به منصه ظهور برساند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان تصریح کرد: دو کار بزرگی که امام خمینی (ره) انجام دادند؛ برانداختن بنای حکومت موروثی سلطنتی مبتنی بر فساد و دیگری ایجاد حکومتی بر مبنای اسلام انقلابی بود؛ نظام حکمرانی که ایشان ارائه کرد برای بشر مادی امروز ناشناخته بود؛ طرح حکومت اسلامی با برنامه اسلام تحت رهبری ولایت فقیه صرفاً یک جابجایی سیاسی نبود، یک تحول عمیق اجتماعی بود که منشاء اصلی آن اسلام بود که حضرت امام(ره) بر اساس آن منظومه فکری خود را بنا نهاده بود.
سرهنگ حیدری با اشاره به خصوصیات منظومه فکری امام خمینی (ره) تصریح کرد: این منظومه علاوه بر اینکه مبتنی بر جهان بینی توحیدی بود، به روز بوده و مسائل مبتلابه بشر امروز را مطرح می‌کند. همچنین پویا و متحرک و عملیاتی بوده و صرفاً شعار روشنفکرانه نیست.
وی افزود: عصر جدید تحت تاثیر انقلاب اسلامی ویژگی‌های جدیدی پیدا کرد. احیای مجدد اسلام، اعاده روح عزت مسلمین در سراسر جهان اسلامی، گسترش اعتقادات و باورهای مذهبی در کل جهان اسلام نمونه‌های از آن است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان خاطرنشان کرد: در این عصر جدید اصل آزادی از سلطه و تصرف و نفوذ قدرت‌های بزرگ، نگرشی جدید در فقه شیعه، ابطال باورهای غلط درباره اخلاق فردی حکام، احساس درک امت اسلامی به همه مسلمانان که قبلا اصلا مطرح نبود، معنا پیدا کرد.

انتهای پیام/ع.م

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار