خبرهای داغ:

مکتب رئیس جمهور شهید، مکتب خدمت به مردم است

شاهرود_رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به شاخص‌های مکتب شهید رئیسی اظهار کرد: اعتقاد و باور عمیق به خداست، انقلابی بودن و ماندن در این راه، اخلاق مداری و شرح صدر در برابر ناملایمات، اخلاص در عمل و مردمی بودن از شاخصه‌های این مکتب است.
کد خبر: ۹۶۰۲۵۴۳
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرنگار بسیج، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که به همت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی شهرستان شاهرود در مسجد مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد با بیان اینکه وجود شهید رئیسی حجت است، اظهار کرد: مردم این شهدا را شهدای خدمت گفتند، چون از عمق جان خدمتگذار مردم بودند.
وی با بیان اینکه در تاریخ سیاسی ایران دو چهره ممتاز و بارز ظهور و بروز پیدا کردند، افزود: یکی صاحب مکتب مقاومت شد که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و دیگری آیت الله شهید رئیسی است که صاحب مکتب خدمت به مردم شد.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه شهید جمهور دنبال عنوان و اسم و شهرت نبود و دغدغه خدمت به مردم داشت و بزرگاندین ما نیز اینگونه بوده اند، گفت: در مسیر عرفان و سلوک سریعترین راه برای رسیدن به این مقام، خدمت به مردم است و می‌توان گفت اکسیر اعظم، گره گشایی از مشکلات مردم است.
وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم اکسیر اعظم است، تصریح کرد: شهید جمهور شب و روز نمی‌شناخت و در گره گشایی از مردم کم نمی‌گذاشت و این فرهنگ اسلامی است.
حسینی مکتب رئیسی را دارای مولفه‌هایی مانند مکتب حاج قاسم دانست و گفت: مکتب سردار شهید سلیمانی شاخص مهمش مقابله با دشمنان و ظالمان بود و مکتب شهید رئیسی نیز خدمت به مردم است که بعد از چند دوره ریاست جمهوری که سراغ داریم، مؤلفه‌ها و شاخص‌هایی از سبک مدیریتی ارائه شد که قابل تدریس است.
وی با اشاره به شاخص‌های مکتب شهید رئیسی اظهار کرد: اعتقاد و باور عمیق به خداست اولین شاخصه این مکتب است و انقلابی بودن و ماندن شرط اساسی است، اخلاق مداری و شرح صدر در برابر ناملایمات، اخلاص در عمل و مردمی بودن از شاخصه‌های دیگر این مکتب است.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه مکتب رئیسی باید جریان ساز باشد و راه ادامه پیدا کند، به انتخابات پیش رو اشاره و بر انتخاب رئیس جمهوری مردمی با این شاخصه‌ها تاکید کرد و افزود: باید رئیس جمهوری انتخاب کنیم که انقلابی و مردمی و اهل تهجد و تعهد باشد.
وی با تاکید بر اینکه حجت را شهید رئیسی به دو گروه تمام کرد، تصریح کرد: اول به مردم که در انتخاب خود دقت کنند و جو زده و هیجان زده نشوند و دوم به مسؤولان که اگر می‌خواهند عزت و احترام پیدا کنند و در دل مردم بروند راه رئیسی را ادامه دهند و با مردم باشید.
در این مراسم که خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان و جمعی از مسوولان حضور داشتند، قرائت قرآن و مرثیه خوانی در رضای خادم الرضا شهید و همراهانش انجام و یاد این شهدای خدمت گرامی داشته شد.
این مراسم در راستای محفل هفتگی ذکر رضوی هشتم هر ماه به یاد امام رضا (ع) و بزرگداشت شهدای خدمت به همت دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی شهرستان شاهرود برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار