خبرهای داغ:
الگو باشیم |

گفتگوی بسیج با چای‌کار نمونه شهرستان لاهیجان که از ارائه هر نوع کمک مالی به مسجد روستا دریغ نمی‌کند

برای اشتغال خود و دیگر اهالی روستا، ۲۳ سال پیش یک کارخانه چای تاسیس کردم که هم اکنون حدود ۲۰ تا ۲۸ نفر در این مجموعه مشغول به‌کار هستند.
کد خبر: ۹۶۰۲۶۱۲
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰

غلامرضا چایچی، چای‌کار نمونه شهرستان لاهیجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، به تشریح چگونگی ورود خود به این حوزه کاری‌ پرداخت و گفت: پدرم کارخانه تولید چای، ابریشم و برنج‌کوبی در مرکز شهر لاهیحان داشت؛ ایشان ۴۰ سال پیش فوت شدند و بنده بدون هیچ کمکی کار او را با تکیه بر توانایی خود آغاز کرده و تاکنون ادامه داده‌ام.  

 

کار کردن در حوزه‌ کاشت و برداشت چای،‌ عشق، علاقه، انگیزه و صبر زیادی می‌خواهد و خدا را شکر می‌کنم که ما می‌توانیم اینگونه کسب و کار حلالی داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای اشتغال خود و دیگر اهالی روستا، ۲۳ سال پیش یک کارخانه چای تاسیس کردم که هم اکنون حدود ۲۰ تا ۲۸ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند؛ ضمن اینکه در بهار سال جاری، ۴۰ تن چای در کارخانه خشک و تولید کردیم.  

 

این چای کار نمونه شهرستان لاهیجان با اشاره به درخواست و انتظارش از مسئولان گفت: ما با تمام سختی‌ها و مشقات، محصولات خود را تولید می‌کنیم اما در فروش آن با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم با حمایت مسئولان روند فروش و قیمت گذاری محصولات راحت تر و با قیمت بیشتری صورت بگیرد تا ضرر و زیانی متوجه تولیدکنندگان و کارگران نشود.  

 

 

چایچی با اشاره به فعالیت گروه تولیدی‌ خود در حوزه گردشگری نیز گفت: در روستای کتشال یک رستوران غذاهای روز، یک رستوران غذای سنتی و همچنین تالار عقد و برگزاری مراسمات عروسی احداث‌ کرده‌ که ۲۵ تا ۳۰ پرسنل در آن کار می کنند و این اقدام نیز برای ایجاد کار و اشتغال آفرینی در روستا انجام شده است.  

 

وی با اشاره به همکاری و حضور پررنگ خود در بقعه و مسجد سید سالار روستای کتشال گفت: ما همیشه در حد توان به مسجد کمک مالی می‌کنیم تا کمبودها و نارسایی‌های آن را برطرف سازیم، چون اعتقاد داریم مسجد، چراغ و روشنایی روستای ماست. البته به کمیته امداد نیز کمک مالی می‌کنیم تا دستگیر محرومان و نیازمندان روستا باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار